عصر خودرو

۹ماهه؛

پرتفوی بورسی "وبوعلی" ۲.۵۵هزار میلیارد ریال بزرگتر شد

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری بوعلی در ۹ماه مالی توانست پرتفوی بورسی خود را ۲هزار و ۵۵۶میلیارد و ۸۷۵میلیون ریال بزرگتر کند.

پرتفوی بورسی "وبوعلی" ۲.۵۵هزار میلیارد ریال بزرگتر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت سرمایه گذاری بوعلی در اطلاعات و صورت های مالی 9ماهه منتهی به 30آذر1398 با سرمایه یک هزار و 600میلیارد ریالی سود محقق شده هر سهم را 582ریال اعلام کرد.

    این شرکت در گزارش تازه منتشر شده خود سود عملیاتی را 920میلیارد ریال، سود خالص را 930میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و 465میلیارد ریال اعلام کرده است.

    "وبوعلی" در 9ماه فعالیت توانسته پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس را 2هزار و 556میلیارد و 875میلیون ریال افزایش دهد. این شرکت در صورت وضعیت پرتفوی بورسی اعلام کرده که بهای تمام شده با رشد 494میلیارد و 150میلیون ریال به 2هزار و 594میلیارد و 525میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن با افزایش 2هزار و 473میلیارد و 731میلیون ریالی به مبلغ 5هزار و 151میلیارد و 400میلیون ریال بالغ شده است.

    سهام واگذار شده این شرکت در دوره مالی 9ماهه، یک هزار و 450میلیارد ریال بوده که سود این واگذاری به 540میلیاردو 413میلیون ریال رسید. علاوه بر این در این دوره ،سهام خریداری شده در بورس این شرکت یک هزار و 30میلیارد ریال بوده است.

    "وبوعلی" در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد: بررسی مستمر و جامع عملکرد و وضعیت شرکت های سرمایه پذیر از طریق انجام تحلیل های بنیادی، اخذ مشاوره های تخصصی و حضور موثر در مجامع جهت اخذ اطلاعات مورد نیاز - اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری بورسی با هدف تطبیق هرچه بیشتر ساختار سبد سرمایه گذاری های بورسی با سیاست های ابلاغی هیأت مدیره در خصوص کاهش اختلاف وزن صنایع منتخب مورد سرمایه گذاری با وزن آنها در شاخص کل را در برنامه دارد. همچنین این شرکت قصد دارد وارد سرمایه گذاری در حوزه طلا (گواهی سپرده کالایی سکه و صندوق های سرمایه گذاری متناظر) شود. علاوه بر این، عدم سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در سال جاری ، بررسی و ارزیابی پیشنهادهای سرمایه گذاری جذاب در بازار اولیه و سرمایه گذاری در پیشنهادهای اقتصادی و سودآور در صورت تطبیق با استراتژی های شرکت از دیگر سیاست های "وبوعلی" است.

    برچسب ها