عصر خودرو

مذاکره صرافان با بانک مرکزی برای افزایش سقف خرید ارز

عصر بازار- دبیرکل کانون صرافان از مذاکره این کانون با بانک مرکزی برای افزایش سقف و تعداد دفعات خرید ارز در سال خبر داد.

مذاکره صرافان با بانک مرکزی برای افزایش سقف خرید ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایبنا، شهاب ابراهیم قربانی در نشست خبری درباره پیش‌بینی بازار ارز تا پایان سال اظهار داشت: چشم‌انداز بازار تا پایان سال مثبت است و انتظار ثبات بازار را داریم و حتی می‌توانیم شاهد کاهش نرخ ارز نیز باشیم.

    وی افزود: به مردم پیشنهاد می‌کنیم دنبال سرمایه‌گذاری در بازار ارز نباشند و برای سرمایه‌گذاری بازارهای دیگری که در اقتصاد ایران وجود دارند را انتخاب کنند، چرا که مردم عادی به دنبال سود در کوتاه‌مدت هستند و در این بازه زمانی نه تنها سودی کسب نمی‌کنند، بلکه ضرر نیز خواهند کرد.

    قربانی درباره سقف خربد 2000 یورو یکبار در سال نیز عنوان داشت: مذاکراتی برای افزایش سقف و همچنین تعداد دفعات خرید با بانک مرکزی داشته‌ایم اما اکنون بسیاری از متقاضیان حتی کمتر از سقف خرید می‌کنند و با این آمارها بانک مرکزی معتقد است که نیازی به افزایش سقف نیست.

    وی درباره اقدامات کانون برای مقابله با خرید و فروش ارز در فضای مجازی نیز گفت: باتوجه به گزارشات مردم و همچنین صرافی‌ها به کانون، سیاست کانون پیوسته این بوده که گزارش‌ها را جمع‌آوری کرده و در اختیار نهادهای امنیتی و قضایی قرار دهد.

    دبیرکل کانون صرافان درباره فعالیت دلالان و نوسان‌گیران نیز گفت: حضور نوسان‌گیران با نظارت مستقیم بانک مرکزی و همکاری نیروهای انتظامی بسیار کمرنگ شده و خرید مردم از دلالان نیز بسیار کاهش یافته و می‌توان گفت این عده دبگر نفشی در نوسانات اندک بازار ارز ندارند.

    برچسب ها