عصر خودرو

رئیس توسعه تجارت در زاهدان عنوان:

راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی و فولاد در جنوب سیستان و بلوچستان

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در زاهدان گفت: مجتمع‌های پتروشیمی و فولاد در جنوب سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی و فولاد در جنوب سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ولی‌الله افخمی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان که در استانداری زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: در 10 ماهه سال‌ جاری تاکنون 294 میلیون دلار از طریق بازارچه‌های مرزی کشور به مناطق مختلف دنیا توسط تجار ایرانی کالا داده شده است.

    وی با اشاره به اینکه  از این میزان صادرات 145 میلیون دلار آن مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است، گفت: میزان صادرات در این مدت از طریق بازارچه‌های مرزی در کشور 90 میلیون دلار بوده و از این رقم نیز 45 میلیون دلار آن مربوط به فعالیت تجار و بازرگانان سیستان و بلوچستان است.

    افخمی با اشاره به قابلیت‌های مرزی سیستان و بلوچستان در امر صادرات کالاهای تولید شده کشور در مناطق مختلف دنیا افزود:  بازگشایی مرز ریندان در جنوب سیستان و بلوچستان گام مهمی برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه به خصوص افزایش حجم تجارت با بندر کراچی پاکستان است و خواستار راه‌اندازی هر چه زودتر این پایانه مرزی هستیم.

    وی به راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی و مجتمع فولاد در بندر چابهار اشاره کرد و تصریح کرد: این مجتمع‌های تولیدی صنعتی با توجه به دسترسی بندر چابهار به آبهای آزاد دنیا می‌توانند به عنوان ظرفیت اقتصادی بزرگ در امر اشتغال و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان کشور موثر باشند.

    معاون وزیر صنعت و معدن به ضرورت افزایش حجم مبادلات مرزی از طریق تعاونی مرزنشینی و بازارچه‌های مرزی کشور اشاره کرد و افزود: مبادلات مرزی با کشور پاکستان باید بر مبنای مبادلات برد برد برای افزایش حجم صادرات و حفظ اعتماد و بازارهای هدف از سوی تجار و بازرگانان سیستان و بلوچستان انجام گیرد.

    وی با تاکید بر افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی کشاورزی و شیلاتی استان با هدف‌گذاری صادرات گفت: توجه و تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور برنامه راهبردی مهم به سمت اقتصاد مقاومتی برای توسعه اقتصاد و اشتغال کشور است.

    افخمی تاکید کرد: از مدیران اقتصاد در استان خواستارم تا این امر را بر اساس شرایط بوجود آمده در کشور پس از برجام و تحریم مد نظر داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها