عصر خودرو

پیش‌نویس بیانیه پایانی پنجمین نشست سران GECF نهایی شد

عصر بازار-وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو GECF یک روز پیش از برگزاری نشست سران GECF در مالابو گینه‌استوایی، پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران این مجمع را نهایی و تدوین کردند.

پیش‌نویس بیانیه پایانی پنجمین نشست سران GECF نهایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدحسین عادلی روز پنجشنبه (هفتم آذرماه) در نشست فوق‌العاده وزارتی مجمع سازمان کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در مالابو با تاکید بر اهمیت همکاری اعضا و جایگاه قاره آفریقا در توسعه مناسبات با این مجمع تاکید کرد و از میزبانی مطلوب گینه استوایی برای برگزاری رویدادهای دومین سمینار بین‌المللی گاز، نشست‌های تخصصی جانبی سمینار، نشست فوق‌العاده وزارتی و پنجمین نشست سران تشکر و قدردانی کرد.

    در ادامه این نشست، هر یک از وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو GECF دیدگاه‌های خود را برای تهیه پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران عنوان و آن را برای تحویل به نشست سران نهایی کردند.

    در نشست فوق‌العاده وزارتی GECF که کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، جمهوری اسلامی ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا، به عنوان ١٢ عضو اصلی  و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، نروژ، عمان و پرو، به عنوان اعضای ناظر حضور داشتند، عادلی، نماینده وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی شرکت کننده در این نشست را به‌عهده داشت.

    در حاشیه نشست فوق‌العاده وزارتی GECF، نماینده وزیر نفت ایران با گابریل امباگا اوبیانگ لیما، وزیر معادن و منابع طبیعی گینه استوایی درباره همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه در حوزه نفت و گاز گفت‌وگو کرد و با دیگر وزیران شرکت‌کننده در نشست به بحث و رایزنی پرداخت و به اتفاق اعضای هیئت ایرانی نیز از تأسیسات گاز طبیعی مایع شده (LNG) گینه استوایی بازدید کرد.

    بر اساس این گزارش، دومین سمینار بین المللی گاز روز چهارشنبه (ششم آذرماه) در شهر مالابو گینه استوایی با سخنرانی وزیر معادن و منابع طبیعی گینه استوایی و یوری سنتورین، دبیرکل GECF برگزار شد؛ فرانچسکو پاسکوال اوباما ایسوئی، نخست وزیر گینه استوایی و شهردار مالابو از سخنرانان رسمی این سمینار بودند. پنجمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز امروز (جمعه، هشتم آذرماه) برگزار می‌شود , محمدرضا نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری، نماینده رئیس جمهوری در این نشست خواهد بود.

    کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز 44 درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، 64 درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (LNG) را در اختیار دارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو