عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

آمادگی ایران برای تهاتر کالا با پاکستان و تجارت با پول ملی دو کشور

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: چنانچه طرف پاکستانی تمایل داشته باشد، آمادگی برای تهاتر کالا و تجارت با پول ملی دو کشور یعنی روپیه و ریال وجود دارد.

آمادگی ایران برای تهاتر کالا با پاکستان و تجارت با پول ملی دو کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مسعود خوانساری» در دیدار با  «سید محمدعلی حسینی» به افزایش تمرکز اتاق بازرگانی تهران نسبت به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با همسایگان پس از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: در پاکستان نیز ظرفیت‌های خوبی نهفته است.

    وی ادامه داد: با وجود مرزهای مشترک، پاکستان می‌تواند نیاز کالایی ایران را از جمله در حوزه کشاورزی در شرایط تحریم برطرف کند. البته تحقق این هدف، مستلزم  آن است که وزارت جهاد کشاورزی ضوابط دست و پاگیر را از میان بردارد. در این صورت، نه تنها نیازهای ایران تامین می‌شود بلکه از میزان قاچاق نیز کاسته خواسته خواهد شد.

    خوانساری خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی تنگ نظری‌ها مانع ارتقا سطح مناسبات تجاری کشور شده است.

    رییس اتاق تهران با اشاره مذاکراتی که در سفر اخیر خود به چین به انجام رسانده بود، گفت: در مذاکرات، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه در ایران ابراز تمایل کرد. در صورت ایجاد این نیروگاه‌ها، از ظرفیت آنها برای صادرات برق به همسایگان می‌توان استفاده کرد.

    خوانساری همچنین با اشاره به پیشنهاد ایجاد شهرک مرزی صنعتی بین ایران و افغانستان، پیشنهاد مشابهی را در مورد روابط تجاری ایران و پاکستان مطرح کرد که می‌تواند به ساخت و تولید و مبادله کالاهای مورد نیاز دو کشور و بازارهای ثالث کمک زیادی کند.

    رییس اتاق تهران بر این عقیده است که این راهکار به تعادل تراز تجاری ایران و پاکستان نیز کمک خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در اتاق تهران وجود دارد و 30 تا 40 درصد اقتصاد کشور در تهران متمرکز است، ادامه داد: هر کالایی که در بازار پاکستان نیاز باشد، بنگاه‌های اقتصادی فعال در تهران قادر به تامین آن خواهند بود. 

    همچنین در این نشست قرار شد زمینه های اعزام یک هیات از اتاق بازرگانی تهران به پاکستان برای بررسی زمینه‌های توسعه همکاری تجاری در اواسط زمستان سال جاری، بررسی های لازم انجام شود.

    «سید محمدعلی حسینی»، سفیر ایران در پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 100 مگاوات برق از ایران به پاکستان صادر می‌شود، افزود: وزیر نیرو اعلام کرده زیرساخت‌های صادرات برق تا 400 مگاوات به پاکستان نیز فراهم است. در صورت افزایش صادرات برق به پاکستان، شاهد تحولات بزرگی در مرز مشترک با این کشور خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه نگرش مردم پاکستان به ایرانیان مثبت است، ادامه داد: چنانچه مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزایش پیدا کند، این دستاورد روی افکار مردم این کشور نیز اثر خواهد گذاشت و البته متعاقب آن امنیت در استان‌های مرزی ما نیز ارتقا خواهد یافت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو