عصر خودرو

با انتشار فعالیت یک ماهه شرکت بر روی کدال مشخص شد؛

اعلام دلیل کاهش فروش پتروشیمی خراسان

عصر بازار- پتروشیمی خراسان در گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ آبان۹۸ فروش خود را یک هزار و ۶۹میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مهر۱۳۹۸ با افت اندک همراه شده است.

اعلام دلیل کاهش فروش پتروشیمی خراسان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، این شرکت در مهرماه امسال، ارزش فروش خود را یک هزار و 202میلیارد و 410میلیون ریال اعلام کرد. همچنین «خراسان» از ابتدای سال مالی جاری درآمد خود را از محل فروش انواع محصولات 9هزار و 156میلیارد و 284میلیون ریال اعلام کرده است.

    شرکت پتروشیمی خراسان با توجه به بند4 مصوبه مورخ 18مهر1398 هیات وزیران و سازمان برنامه و بودجه کشور، موظف شده است تا ما به ‌التفاوت حداقل قیمت کشف شده در بورس کالا در 6 ماهه گذشته، با قیمت فروش شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی را پس از حسابرسی یارانه ‌ای در لوایح بودجه سنواتی، پیش بینی کند تا پس از تصویب و تخصیص اعتبار توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار شرکت‌های مذکور قرار گیرد.

    بر این اساس، مبلغ 709میلیارد و 250میلیون ریال بابت مابه التفاوت نرخ حداقل ماهانه اوره در بورس کالا در 6ماهه اول سال1398 نسبت به نرخ تکلیفی به ازای هر کیلوگرم کود اوره تحویلی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه ‌های تعاونی روستایی کشاورزی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی تعلق می گیرد.

    بنابراین مبلغ 175میلیارد و 661 میلیون ریال بابت مابه التفاوت نرخ میانگین ماهانه اوره در بورس کالا نسبت به نرخ میانگین تکلیفی در مهر و آبان 1398 است که از این مبلغ 152میلیاردو 837میلیون ریال بابت تحویل 12هزار و 500تن تحویلی به خدمات حمایتی بابت سهمیه مهر ماه به نرخ حداقل ماهانه اوره در بورس کالا تعلق میگیرد. به این ترتیب، مبلغ 22میلیارد و 823میلیون ریال بابت تحویل 2هزار و 515تن تحویلی به اتحادیه تعاونی کشاورزی ایران بابت مانده سهمیه 6ماهه اول سال1398 با نرخ حداقل ماهانه اوره در بورس کالا در حساب ها لحاظ شده است.

    همچنین مبلغ 766میلیاردو 950میلیون ریال بابت مابه‌التفاوت نرخ میانگین وزنی ماهانه اوره در بورس کالا نسبت به نرخ تکلیفی در 6ماهه دوم سال1397 تحویلی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است. علاوه بر این در خصوص علت کاهش فروش محصول این شرکت در آبان ماه به آگاهی می‌رساند با عنایت به قراداد سه جانبه شرکت پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خراسان و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مقدار 20هزار و 924تن در قالب سواپ به شرکت خدمات حمایتی تحویل شده که فروش آن در ماه‌های آتی تحقق خواهد یافت.

    برچسب ها