عصر خودرو

بخش خصوصی برای دوران پساتحریم چقدر آماده است؟

عصر بازار- عضو هیات مدیره انجمن صنایع ایران گفت:« به علت رکود طولانی و عدم وجود نقدینگی در بخش های خصوصی حدود ۲ تا ۴ سال زمان برای ایجاد رقابت سالم و همکاری با قسمت بین المللی نیاز است.»

بخش خصوصی برای دوران پساتحریم چقدر آماده است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، مرسل صدیق درباره آمادگی بخش خصوصی برای شرایط پساتحریم و همکاری بین المللی گفت:« بخش خصوصی هنوز آمادگی لازم را ندارد، زیرا این بخش به اندازه کافی خود مشکلات زیادی در 3 تا 4 سال اخیر داشته است.»
    وی افزود: «عدم فعالیت های اقتصادی، ایجاد رکود در سازمان ها، کمبود نقدینگی مشکلاتی است که در این بخش وجود دارد. به علت رکود و بهره بالای 30 درصدی بانکی و  چهار قفله کردن درهای صندوق ها توسط بانک ها، پول وارد جامعه نشد و این موضوع بخش خصوصی را فلج کرد.»

    عضو هیات مدیره انجمن صنایع ایران، پیشنهادی را به دولت در جهت کاهش رکود داد و گفت: «دولت در جهت کاهش رکود و ورود نقدینگی باید تسهیلات بیشتری دهد و بابت تسهیلاتی که می دهد، بهره زیادی نگیرد.»

    صدیق متذکر شد: «در حال حاضر 500 نفر نیرو در اتاق کار می کنند. متاسفانه پول نمی آید، پول در آن بخش نداریم و چک ها بر می گردند. اگر هم وام دهند با 30 درصد بهره فایده ای ندارد.»

    وی عنوان کرد: «به علت رکود طولانی و عدم وجود نقدینگی در بخش های خصوصی حدود 2 تا 4 سال زمان برای ایجاد رقابت سالم و همکاری با قسمت بین المللی نیاز است.»

    عضو هیات مدیره انجمن صنایع ایران با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای حل مشکلات نیاز به حمایت دولت دارد، تصریح کرد: «بخش خصوصی خودش نیز مشکلات دارد و برای خارج شدن از این مشکلات باید به دولت برای خروج از رکود کمک کند. کار بخش خصوصی بسیار سخت است. این بخش همیشه آنلاین و دینامیک عمل می کند.»

    صدیق ادامه داد: «بخش خصوص 100 درصد آمادگی برای مساعدت دارد. به دلیل نجات خود و ایجاد نقدینگی در این بخش باید به دولت در راه خروج از رکود کمک کند. دولت باید بهره قابل تحملی تعیین کند.»

    وی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر بهره را نمی توان برگرداند، تاجر حداقل باید 40 درصد سود کند تا بتواند 30 درصد بهره را پرداخت و 10 درصد برای خود داشته باشد. این تجارت عملی نیست.»

    عضو هیات مدیره انجمن صنایع ایران عنوان کرد: «راه برای موفق شدن بخش خصوصی و ایجاد آمادگی و فعالیت بیشتر، حمایت دولت است و خود این بخش به طور مستقل نمی تواند کار کند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها