عصر خودرو

آرامکو جا ماند، علی بابا تاریخ ساز شد؛

بزرگ ترین عرضه ثانویه تاریخ رقم خورد

عصر بازار- سهام شرکت غول تجاری علی بابا امروز در بازار هنگ کنگ عرضه شد .

بزرگ ترین عرضه ثانویه تاریخ رقم خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سهام شرکت علی بابا که سابق بر این در وال استریت، عرضه شده بود امروز پس از کش و قوس های فراوان در بورس هنگ کنگ عرضه شد و هر سهم در حدود 176 دلار هنگ کنگ قیمت خورد.

    به این ترتیب، هم اکنون علی بابا، بزرگترین عرضه اولیه در دنیا در طول تاریخ نام گذاری شده است و حتی از آرامکو نیز سبقت گرفته است.

    عرضه قدرتمند علی بابا در بازار هنگ کنگ در ساعات معاملاتی امروز توانست با قیمت 22.5 دلار آمریکا معادل 176 دلار هنگ کنگ قیمت بخورد.

    این در حالی است که، پس از عرضه موفق این سهم در ساعات ابتدایی معاملات، این سهم توانست با رشد 6 درصدی در ساعت 9:30 صبح همراه شود و هر سهم آن معادل 189.50 دلار هنگ کنگ قیمت خورد. به این ترتیب نخستین روز معاملاتی را با افزایش 6.6 درصدی به پایان رساند.

    به این ترتیب، علی بابا توانست در نخستین روز معاملاتی در بورس هنگ کنگ در حدود  11.3 میلیارد دلار تأمین مالی کند.

    تیان هو، مدیر شرکت سرمایه گذاری تی اچ در این خصوص به خبرگزاری سی ان بی سی گفت: قیمت سهام و عرضه این سهم برای سرمایه گذاران هنگ کنگی و آنهایی که در این بازار خرید و فروش می کنند، بسیار جذاب بود.

    علی بابا که در سال 2014 میلادی، عرضه اولیه خود را در بورس نیویورک به سرانجام رسانده بود ، تصمیم داشت در فاز دوم، سهام خود را در بورس هنگ کنگ عرضه کند و از سرزمین مادری نیز تأمین مالی کند.

    علی بابا به سرمایه ای که از محل فروش سهام خود در هنگ کنگ به دست خواهد آورد برای ادامه سرمایه‌گذاری بر روی توسعه بخش تکنولوژی خود نیاز دارد، به ویژه در شرایطی که رشد چین به دلیل اختلافات تجاری با آمریکا رو به کندی است.

    برچسب ها