عصر خودرو

عضو شورای عالی بورس :

خاطره روزهای تلخ ریزش تکرار نمی شود

عصر بازار- با نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها علیه کشورمان، بازار سرمایه نیز با استقبال چشمگیر و روند مثبت و رو به رشد همراه شده است و بسیاری از سهامداران و کارشناسان نسبت به ادامه این روند در آینده نیز امیدوارند.

خاطره روزهای تلخ ریزش تکرار نمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا ، عضو شورای عالی بورس اظهارداشت: با توجه به شرایط گفتگوها، تعهدات طرفین و عوامل مختلف فی مابین، به نظر می رسد دیگر خاطره روزهای تلخ ریزش قیمت ها در بورس تکرار نخواهد شد و این رشد قیمت ها بعد از این نیز تداوم خواهد داشت. ضمناً با لغو تحریم ها که فشار و هزینه سنگینی را بر صنایع مختلف و اقتصاد کشور وارد کرده  و هزینه های تولید را به صورت قابل ملاحظه ای بالا برده، شرایط بهتری برای تولیدکنندگان فراهم خواهد شد.

    مصطفی حقیقی مهمانداری در ادامه افزود: از طرفی با لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام روابط کارگزاری بین بانک های داخل با بانک های دنیا، برقرار و مشکل سوئیفت نیز حل می شود. در این صورت مبادلات پولی و مالی تسهیل، هزینه آنها کمتر شده و صنایع مختلف و اقتصاد کشور با تحولی بزرگ روبه رو خواهد شد و به این ترتیب شرایط فعالیت و رقابت برای صنایع داخلی فراهم خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری آبان تاکید کرد: با به حرکت درآمدن مجدد چرخ های تولید، بخش تجارت نیز از رونق مطلوبی برخوردار خواهد شد و به این ترتیب این قبیل شرکت ها که حتی برخی زیان می دهند، به سودآوری رسیده و در نهایت سهام آن ها که طی دو سال گذشته با کاهش قیمت مواجه بودند با بهبود شرایط اقتصادی، با افزایش قیمت روبه رو خواهند شد و انشاالله سهامدارانی که طی دو سال گذشته روی سهام خریداری شده زیان دیده اند، در آینده نزدیک زیان آنها جبران خواهد شد.

    رئیس هیئت مدیره کانون کارگزاران عنوان کرد: طی دو سال گذشته تحت تاثیر عوامل اقتصادی و روانی قیمت سهام آنقدر افت کرده که به کف قیمت رسیده است، به طوریکه ملاحظه می شود از هم اکنون سهام مختلف با صف خرید روبه رو می شوند و افزایش شاخص نیز مبین این واقعیت است که خریداران اولیه بعد از نتیجه برجام به مراتب از سودهای بیشتری برخوردار خواهند شد.

    در پایان این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: در این شرایط رقابت ها نباید طوری باشد که قیمت ها بی رویه بالا رفته و مجدداً تولید حباب کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها