عصر خودرو

مصطفی امید قائمی عنوان کرد :

بروز نشانه های خروج از رکود در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان از بروز نشانه های خروج از رکود در بازار سرمایه خبر داد.

بروز نشانه های خروج از رکود در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصرمالی، مصطفی امیدقائمی  گفت: طی دو سال گذشته حجم مبنا کاهش و درصد نوسان قیمت ها در بازار سهام افزایش یافت، از همین رو سریعتر می توان شاهد حرکت بازار بود و به نظر می رسد شرایط کلی کشور به سمتی می رود که تا پایان سال شاهد رشد قیمت ها در بازار سهام باشیم.

    مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان گفت: با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم های بین المللی، بحث از سرگیری مبادلات خارجی و امکان تامین منابع مالی خارجی میسر خواهد شد و طبیعی است شاهد روند توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود. البته در این بین، روند قیمتی نفت و همچنین محصولات پایه در بازارهای جهانی بر روند قیمت سهام شرکت ها اثرگذار خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه ورود سرمایه گذاران خارجی به بورس تهران عاملی برای رونق این بازار به شمار می رود، ابراز داشت: چنانچه مذاکرات سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این بازار به نتیجه برسد، امکان فعالیت این گروه به شکل مستقیم و غیرمستقیم در ایران میسر می شود. این روزها، بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند و در این‌باره تماس‌های مکرر و متعددی انجام می‌شود که همه این موارد می‌تواند به عنوان نشانه‌هایی برای رهایی از رکود در کشور قلمداد شود.

    امیدقائمی تصریح کرد: از طرف دیگر با برداشته شدن تحریم‌های بانکی ایران و بازگشایی سوئیفت، هزینه‌های نقل و انتقال پول بنگاه‌های اقتصادی کاهش قابل توجهی می‌یابد و این موضوع به افزایش سودآوری شرکت‌های حاضر در بازار سهام کمک خواهد کرد.

    مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر پتروشیمی‌ها به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با مشکلاتی روبه‌رو بودند، گفت: در سال‌های اخیر شرکت‌های پتروشیمی برای فروش محصولات‌شان به خارج از کشور با معضلاتی مواجه و به این ترتیب مجبور بودند برای فروختن محصولات خود از راه‌هایی استفاده کنند که افزایش هزینه‌ها را به دنبال داشت.

    وی رفع تحریم‌ها را موجب برطرف شدن این مشکلات دانست و بیان کرد: با از بین رفتن تحریم‌های بین‌المللی، بسیاری از محصولات پتروشیمی صادراتی با کاهش هزینه‌ها تا حدود پنج درصد قیمت فروش محصولات روبه‌رو خواهند شد.

    امیدقائمی در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توان اثر رفع تحریم‌ها را در عملکرد شرکت‌های پتروشیمی مشاهده کرد، گفت: حدود یک‌سال زمان نیاز است تا اثرات برطرف شدن تحریم‌ها در اقتصاد کشور نمایان و سپس در صورت‌های مالی شرکت‌ها پدیدار شود. با این حال، با توافقات صورت گرفته؛ کشور از نظر رتبه‌بندی اعتباری و ریسک در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت و با نرخ پایین‌تری امکان سرمایه‌گذاری در داخل وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها