عصر خودرو

چهارشنبه ۳۰ دی؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهارشنبه ۹۴.۱۰.۳۰ در بازار برق بورس انرژی ۳,۱۱۴ مگاوات برق به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش بیش از ۴ برابری همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز در قرمز پوش باقی ماند و کاهش اندک 0.2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ مدت‌هاست که قیمت در محدوده 345,000 ریال به ثباتی نسبی رسیده و تغییرات چندان قابل توجهی نداشته است.
    معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، با واریز بخش کمی از اعتبارات این ماه، صرفاً به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برقی که ظرفیت آنها برای خرید آزاد شده بود همراه بود که همین امر و ورود نقدینگی جدید در بازار منجر به افزایش حجم و ارزش معاملات شد. البته با توجه به اینکه تأمین اعتبار این دوره به صورت محدود انجام شد و همچنان فزونی عرضه بر تقاضا در بازار مشهود بود از این رو شاهد رقابت در سمت عرضه از سوی نیروگاه‌ها برای فروش و تأمین مالی بودیم که همین امر موجب نزول دوباره قیمت‌ها شد. در بازار امروز معاملات تنها در نمادهای بار پایه به انجام رسید که بیشترین حجم معاملات را سررسیدهای در حال ابطال(4،5 و6 بهمن ماه) به ثبت رساندند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941112 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941112 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی پرنوسان را طی کرده و در انتهای دوره در محدوده 344,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی با ثبات در محدوده 368,000 ریال بوده است.
    در این نماد تا به امروز 441 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 19.10.1394 با 200 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13931112 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها