عصر خودرو

چابهار دروازه توسعه اقتصادی افغانستان است

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: چابهار با موقعیت مناسب و متصل به آبهای آزاد دروازه توسعه اقتصادی افغانستان است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترانزیت و حمل ونقل داشته باشد.

چابهار دروازه توسعه اقتصادی افغانستان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، عبدالغفور لیوال روز پنجشنبه اظهار داشت:چابهار موقعیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، بازرگانی و سیاسی بین ایران و افغانستان دارد.

    وی افزود: محصولات کشاورزی، معادن و سایر کالاهای تولیدی افغانستان از طریق چابهار به کشورهای مختلف صادر می‌شود و خیلی خوشحال هستیم که مسیر کوتاهی با چابهار داریم.

    سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران ادامه داد: راه‌اندازی شعب بانک، تسهیل مبادلات بازرگانی، راه‌اندازی اتاق مشترک و حل مشکلات پیش رو از تاکیدات است که امیدواریم مسئولان 2 طرف در رفع این موارد تلاش کنند.

    وی تصریح کرد: حل مشکلات سرمایه‌گذاران افغانستان در زمینه خروج و مراجعت، اقامت، گواهینامه و در نظر گرفتن مشوقات برای حضور بیشتر تجار در چابهار از ضرورت‌هاست.

    لیوال بر توسعه روابط ایران و افغانستان تاکید کرد و افزود: این 2 کشور از دیرباز روابط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عمیقی داشته و دارند.

    وی بیان کرد: از مدیرعامل منطقه آزادچابهار، مدیران و مسئولان برای همکاری با تجار افغانستان قدردانی می‌کنم که در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری همکاری لازم داشته‌اند.

    سفیر جمهوری اسلامی افغانستان گفت: چابهار اکسیژن افغانستان است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی ما دارد و باید تمام زیرساخت‌ها در این منطقه برای تجار آماده شود.

    به گزارش ایرنا سفیر جمهوری اسلامی افعانستان در سفری سه روزه به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار با تجار،بازرگانان افغان و اعضا اتاق بازرگانی دیدار و از کارخانه‌های تولیدی و خدماتی سرمایه‌گذاران افعانستان بازدید کرد.

    بازدید از بندرشهیدبهشتی و کلانتری، نوار ساحلی چابهار به گواتر،کوه‌های مریخی و مناطق تفریحی و گردشگری، مجتمع تجاری، کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری اسلامی افغانستان به چابهار است.

    برچسب ها