عصر خودرو

خیران سلامت ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند

عصر بازار- معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر عضو مجمع خیرین سلامت شده و تاکنون هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

خیران سلامت ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح پایگاه اورژانس 115 شادروان دانشور در بیرجند گفت: این مجمع بیش از یک دهه است که در کشور فعالیت دارد و در این مدت خیران در 300 نقطه کشور در کنار ما قرار گرفته‌اند.

    وی بیان کرد: خیران سلامت در این مدت نسبت به تشکیل شورای خیران سلامت اقدام و نیازهای حوزه سلامت را نیازسنجی کرده‌اند.

    معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت اظهار داشت: بخشی زیادی از این نیازها توسط خیران منطقه و بخشی نیز توسط ستاد مرکزی متشکل از انسان‌های سرشناس تمامی صنوف، بازاریان، مهندسان، دانشگاهیان و سایر قشرها تامین می‌‎شود.

    وی گفت: نیازهای حوزه سلامت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شناسایی و به ما ارسال شده است که ما نیز این نیازها را به خیران معرفی می‌کنیم تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

    غنیان اضافه کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که از این مزیت مهم برخورداری خوبی داشته است چون تعداد زیادی از خیران این استان غیربومی هستند.

    وی با اشاره به احداث بیمارستان بیماران سرطانی (ایران مهر) خراسان جنوبی گفت: یکی از خیران جانباز و نابینا سال‌ها قبل بیش از سه میلیارد تومان به این مرکز کمک کرده است.

    معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور یادآور شد: با توجه به اعمال تحریم‌ها، در زمینه تامین دستگاه دیالیز با کمبود مواجه‌ایم که مجمع خیرین سلامت در این خصوص ورود کرده و نسبت به تامین دستگاه برخی مناطق موردنیاز اقدام می‌کند.

    وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما تحقیقات و پژوهش است چون معتقدیم هرچقدر ساختمان، دستگاه تشخیصی و بیمارستان می‌سازیم باید متخصص آن نیز وجود داشته باشد که یک بخش آن تربیت نیروی انسانی است.

    غنیان ادامه داد: تلاش داریم خیران را به سمت خوابگاه‌سازی، مراکز آموزشی و تحقیقات پژوهشی هدایت کنیم چراکه کشف علل بسیار ارزشمندتر از کشف داروی یک بیماری است.

    وی بیان کرد: در خراسان جنوبی مجمع خیرین سلامت موفق شد تا نسبت به جذب خیر در حوزه پژوهش و تحقیقات اقدام کرده و مرکزی را به این کار اختصاص داده است.

    معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور اظهار داشت: اعتمادسازی باید آنقدر بالا برود تا افرادی به عنوان خیر در حوزه‌های بهداشتی و آموزشی مشارکت کنند چون دولت‌ها هرچقدر تلاش کنند که در 40 سال انقلاب تلاش دولت‌ها در حوزه سلامت کم نبوده باز هم با چالش‌ها مواجه هستیم.

    پایگاه اورژانس 115 شهری شادروان دانشور با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی و همت میترا باقری دانشور از خیران افتتاح شد.

    این پایگاه اورژانس با 140 مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت 340 مترمربع در یک طبقه ساخته شده است.

    میزان کمک خیران برای ساخت این پایگاه یک‌ میلیارد و 640 میلیون ریال و آورده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یک‌ میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

    برچسب ها