عصر خودرو

نماینده مجلس:

رشد اقتصاد کشور در کارآفرینی خلاصه می‌شود

عصر بازار- قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش نرخ بیکاری، راه رشد و توسعه کشور بدون استفاده از نفت در کارآفرینی و نوآوری خلاصه می‌شود.

رشد اقتصاد کشور در کارآفرینی خلاصه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ایده‌های برتر دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: هر کشوری برای اداره و توسعه تمدن خود منبعی دارد که از 100 سال پیش، فروش نفت به عنوان یک منبع ارزشمند برای احداث زیرساخت ها، رشد و توسعه کشور در همه حوزه‌ها در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت.

    وی گفت: در این سال‌ها ایران با استفاده از منبع ارزشمند نفت توانست در جایگاه 17 تا 18 کشورهای توسعه یافته دنیا قرار بگیرد و در همه حوزه‌ها پیشرفت کند. البته ممکن است سایر کشورها به دلیل نداشتن منابع نفتی، از ظرفیتی دیگر برای توسعه تمدنی خود و رشد شاخص‌ها استفاده کنند.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران و جهان به پایان خام فروشی نفت رسیده است، گفت: جنبش‌های محیط زیستی، توسعه پتروشیمی، تحریم‌ها، مسائل سیاسی و استخراج نفت شل سبب شده تا آهسته آهسته به پایان دوران خام فروشی نفت برسیم.

    قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه امکان سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی و فولاد در کشور خیلی کم است، افزود: با توجه به افزایش نرخ بیکاری باید راه رشد و توسعه را بدون استفاده از نفت در راستای برخورداری از زندگی واقعی شکل داد که راه آن استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی خلاقانه و نوآورانه است.

    وی ادامه داد: نگاه کشور به شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های نو، استراتژیک است. از طرفی ریسک سرمایه‌گذاری در کشور زیاد است و باید کم کم برای موفقیت شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کرد و این کار با تکیه بر نیروهای خودباور انسانی که دارای ایده‌های نوهستند، قابل اجرا است.

    به گفته نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به این هدف باید قالب فکری تمام حوزه‌های دانشگاهی تغییر یافته و کارآفرینی توسعه داده شود.

    وی خاطرنشان کرد: اگر کارآفرینی صورت نگیرد، همه نیروهای کار جامعه تلاش می‌کنند حقوق بگیر دولت شده و کار و ایده نو شکل نخواهد گرفت.

    اتاق ایران حامی ایده‌ها و طرح های خلاق و نو است

    حسین سلاح ورزی (نایب‌ رییس اول اتاق بازرگانی ایران) نیز در این مراسم در سخنانی گفت: در فاصله بین 18 تا24  نوامبر(27 آبان ماه تا 3 آذرماه) 35 هزار رویداد کارآفرینی با حضور 10 میلیون نفر در جهان برگزار می‌شود که هدف آن نوآفرینی و کارآفرینی برای توسعه زیست بوم فناوری است.

    وی گفت: به رغم اینکه برای افزایش رشد و بهروری اقتصاد در کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم، ولی از نظر آماری به هدف‌های تعریف شده نمی رسیم. از طرفی تحریم‌ها نیز به کشور آسیب می‌زند و در چنین شرایطی ایده‌های نوآورانه می‌توانند در برابر تحریم‌ها ایستاده و سبب بهبود فضای کسب و کار کشورشوند.

    نایب‌ رییس اول اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در حوزه اجرا هنوز موانع زیادی وجود دارد، اظهار داشت: بیش از 2 سال است که حمایت از کسب و کارهای نوآورانه در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گرفته و  اتاق ایران از ایده‌ها و استارتاپ‌های خلاق استقبال کرده و از آنها حمایت می‌کند.

    استارتاپ‌ها روشی برای زندگی بهتر هستند

    افشین کلاهی (رییس مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق ایران) نیز در سخنانی اظهار داشت: کارآفرینی نیاز به اکوسیستم دارد و دانشگاه علم و صنعت به خوبی در این مسیر قرار گرفته است.

    وی گفت: اتاق بازرگانی برنامه‌هایی برای حمایت از استارتاپ‌ها تهیه کرده است. البته استارتاپ‌ها فقط تولید ثروت نمی‌کنند بلکه روشی برای اثرگذاری بر جامعه و ارائه چگونگی زندگی بهتر برای ما هستند و در آینده بیشتر از استارتاپ‌ها خواهیم دید و شنید.

    8 ایده برتر از بین 106 ایده انتخاب شدند

      علی اصغربهشتی (عضو مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران) دیگر سخنران این مراسم هم گفت: زیست بوم فناوری دانشگاه شامل مراکز رشد، شرکت توسعه و مراکز فناوری است تا دانشگاه را از پژوهش محوری به کارآفرین محوری تبدیل می‌کند.

    وی افزود: 22 شرکت توسعه در مراکز رشد در سال 1395 وجود داشت و قرار شد این تعداد به 100 شرکت دانش بنیان برسد که یکی از روش‌های رسیدن به این هدف، برگزاری جشنواره ایده‌های برتر است.

    عضو مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر شناسایی و استفاده از ایده‌های برتر در امور دانش بنیان اظهار داشت:  این جشنواره برای سال‌های آینده ادامه دارد تا فضای کارآفرینی در بین دانشجویان و اساتید بیشتر گسترش داده شود. اما از بین طرح‌ها و ایده‌هایی که به جشنواره ارسال شد، 106 ایده پذیرش شد و 8 ایده به عنوان ایده برتر انتخاب شدند. البته 48 ایده نیز با قابلیت سرمایه‌گذاری معرفی شدند.

    صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت از ایده‌ها نو حمایت می‌کند

    عباس طائب (رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت) در پایان این مراسم عنوان کرد که این صندوق از پژوهش‌های دانشگاهی و ایده‌های نو حمایت می‌کند و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به صندوق برای طرح‌های و ایده‌های نو و خلاق از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو