عصر خودرو

وزیر اقتصاد و دارایی:

بودجه سال آینده ارتباط زیادی با قیمت دلار ندارد

عصر بازار- دژپسند گفت: بودجه مدنظر ما برای سال آینده به قیمت دلار ارتباط پیدا نمی‌کند.

بودجه سال آینده ارتباط زیادی با قیمت دلار ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شادا، فرهاد دژپسند در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه تراکنش ایران درخصوص قیمت دلار در بودجه سال آینده اظهار کرد: بودجه مدنظر ما در سال آینده زیاد به قیمت دلار ارتباطی پیدا نمی‌کند.

    وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه بانک‌های ما هوشمند نیستند، افزود: بانک‌های ما اگر بخواهند نقش پویا و بالنده‌ای در اقتصاد داشته باشند باید خودشان را به فناوری‌های نو مجهز کنند.

    دژپسند با تاکید بر لزوم تجهیز بانک‌ها به فناوری‌های نو برای تحقق بانکداری دیجیتال، تصریح کرد: برای عبور از بانکداری سنتی باید کار را با بانکداری الکترونیکی شروع کنیم و سپس به بانکداری دیجیتال و در نهایت به بانکداری هوشمند برسیم.

    وی با بیان اینکه اقتصاد هوشمند یک آرمان باقی نمی‌ماند، تاکید کرد: این طرح را با اشراف بر توانمندی‌های نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص کشور در این عرصه ارائه کردم.

    دژپسند ضرورت‌های اقتصادی، فناورانه و اجتماعی را دومین دلیل برای اجرای اقتصاد هوشمند بیان کرد و گفت: این ضرورت‌ها اجازه تعلل در هوشمند سازی اقتصاد را به ما نمی‌دهد.

    وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: لازمه سرعت یافتن پیاده سازی اقتصاد هوشمند در کشور، بکارگیری آن در توسعه بازار‌های پولی و مالی است.

    دژپسند با اشاره به تدوین و ابلاغ سیاست‌ها و راهبرد‌های بانکداری دیجیتال به بانک‌ها تاکید کرد: متنوع سازی خدمات بانکی، پایدار سازی درآمد‌ها و مستمرسازی کاهش هزینه‌های کشور از مهمترین نتایج اقتصاد هوشمند است.

    وزیر اقتصاد با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی تاکید کرد: دارا بودن رتبه‌های نخست ذخایر نفت و گاز خوب است، ولی درآمد‌های نفتی نباید باعث وابستگی بودجه به نفت و اقتصاد نفتی شود.

    وی همچنین با اشاره به سهم 1.2 درصدی ایران از نظر جمعیت و مساحت در دنیا تصریح کرد: در عرصه اقتصاد بین الملل رتبه ما با احتساب نفت فقط 2 دهم درصد است.

    وزیر اقتصاد و دارایی افزود: علی رغم تمام فشارها، نسبت ایجاد اشتغال خالص در تابستان سالجاری نسبت به تابستان سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته و بر اساس آمار‌ها در زمان مذکور 840 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

    دژپسند همچنین اخبار رشد اقتصادی غیرنفتی، رشد 20 درصدی سرمایه گذاری خارجی، عدم استقراض دولت از بانک مرکزی، برگزاری جشنواره افتتاح طرح‌های بزرگ، رشد 17 درصدی صادرات از لحاظ وزنی در هفت ماهه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از جمله نشانه‌های روند مثبت اقتصادی کشور است.

    وزیر اقتصاد بیان کرد: تجربه اقتصاد کشور نشان می‌دهد که با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص و فارغ التحصیل زبده دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و همچنین با استقرار اقتصاد هوشمند می‌توان به رشد اقتصادی کشور شتاب بخشید.

    برچسب ها