عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

روند بازار سهام تا پایان سال رو به بالا خواهد بود

قیمت بنزین تاثیر چندانی بر رفتار مصرف‌کنندگان ندارد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه افزایش برخی قیمت‌ها را به نفع بازار سهام خواند و اظهار داشت: به فرض عادی شدن اوضاع، کماکان یک روند متعادل خط مشی حاکم بر بازار سهام خواهد بود. لازم به ذکر است در برخی مقاطع گذشته هم که شرایط مشابه اکنون پیش‌ آمد، بازار سرمایه با افت محسوس مواجه شد و پس از یک بازه زمانی مشخص، شاخص حالت صعودی به خود گرفت و منفی‌ها جبران شد.

روند بازار سهام تا پایان سال رو به بالا خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه نسبت به روند بازار سهام در روزهای آتی و رشد شاخص کل، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بازار با یک شوک غیرمنتظره منفی شد و به طبع زمانیکه فضای سیاسی شکل آرام‌تری را دنبال می‌کند، افت چندروز اخیر جبران خواهد شد، یعنی مثبت شدن شاخص کل را می‌توان جبران افت دو‌سه روز گذشته تلقی کرد، از طرفی قیمت سهم‌ها نیز به همان جایگاه قبلی بازگشتند، به علاوه عدم دسترسی به شبکه‌های اجتماعی(تلگرام و نرم افزارهای مشابه) منجر شد تا فضای بی‌خبری از جو حاکم به وجود بیاید و اهالی بازار سرمایه در چنین شرایطی اقدام به معامله کردند، این در حالی است که اگر اوضاع به همین روال ادامه پیدا کند، وضعیت مثبت فعلی، دچار نوسان خواهد شد، اما در حالت کلی به فرض عادی شدن اوضاع، کماکان یک روند متعادل خط مشی حاکم بر بازار سهام خواهد بود. لازم به ذکر است در برخی مقاطع گذشته هم که شرایط مشابه اکنون پیش‌آمد، بازار سرمایه با افت محسوس مواجه شد و پس از یک بازه زمانی مشخص، شاخص حالت صعودی به خود گرفت و منفی‌هاجبران شد.

    هلالات در پاسخ به سوالی مبنی بر استقبال مردم  از برخی گروه‌ها (متاثر از جو حاکم) اظهار داشت: رخدادهای چندوقت اخیر (گران‌شدن بنزین) به طور قطع تاثیری در سودآوری برخی گروه‌ها همچون پالایشی نخواهد داشت، چراکه آن‌ها بر اساس قیمت‌های جهانی با دولت کار می‌کنند و تغییرات قیمتی در جایگاه‌های سوخت ارتباطی به موضوع مذکور(سودآوری) ندارد.

    وی افزود: قیمت بنزین تاثیر چندانی بر رفتار مصرف کنندگان ندارد، از همین رو به نظر می‌آید آمار تولید و فروش خودرو نیز تغییری نمی‌کند.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین ، مسائل مربوط به بودجه دولت و حذف ارز 4200 تومانی ، واکنش‌های سیاسی و سایر عوامل... انتظار افزایش تورم را به لحاظ روانی ایجاد می‌کند و همه مردم باور خواهند کرد محصولات گران می‌شود، به همین  منظور نرخ ارز هم رو به بالا خواهد ماند و درنهایت به بورس کالا سرایت خواهد کرد و این مهم (افزایش نرخ ارز) روی بازار سهام اثر مثبتی خواهد داشت، به عبارت دقیق‌تر رشد تورم اثر خوبی روی بورس دارد.

    او در پایان با اشاره به اینکه با فرض وجود شرایط نرمال و عدم رخداد اتفاق غیرمنتظره،  بازار با یک شیب کند روند رو به رشدی را طی خواهد کرد، افزود: نزدیک شدن به فصل مجامع منجر خواهد شد تا توجه به سهم‌های سودآور بازار افزایش یابد، از طرفی نکته مهم درخصوص وضعیت آینده بازار سهام، بودجه دولت و تصمیم‌ها آن در قبال مالیات ونرخ حامل‌ها انرژی است.

    برچسب ها