عصر خودرو

طلای جهانی اندکی افزایش یافت

عصر بازار- طلا در بازار جهانی با ریزش بیشتر بازارهای سهام جهان و قیمت نفت که جذابیت سرمایه گذاری این فلز زرد را افزایش داده است، در سطح بالاتری ایستاد.

طلای جهانی اندکی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد افزایش یافت و به 1091 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.2 درصد افزایش، به 1091 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان روز سه شنبه با 1.60 دلار یا 0.15 درصد کاهش، به 1089 دلار رسیده بود.

    بهای معاملات آتی هر بشکه نفت خام آمریکا تا اواسط روز دوشنبه به 27.92 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از سپتامبر سال 2003 بود و نگرانی‌ها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی را انعکاس داد. بازارهای سهام آسیا هم به سقوط ادامه دادند. صندوق بین المللی پول نرخ رشد مورد پیش بینی برای اقتصاد جهانی را با کندی اقتصاد چین، برای سومین بار در کمتر از یک سال گذشته تنزل داد.

    تحلیلگران گروه مالی سیتی در گزارش دورنمای بازار کالاها در سال 2016، اعلام کردند جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اقتصاد چین، بازارهای سهام ضعیف و تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احیا شده است.

    طلا در نخستین هفته سال 2016 به سطح 1112 دلار صعود کرد اما از آن زمان پایین‌تر از قیمت مذکور معامله می‌شود و در سطح حدود 1090 دلار باقی مانده که بعضی از تحلیلگران آن را به ضعیف ماندن تقاضای خرید فیزیکی در آسیا نسبت می‌دهند.

    بر اساس گزارش رویترز، تقاضا برای طلا در چین که بزرگترین مصرف کننده این فلز ارزشمند در جهان به شمار می‌رود، به دلیل کندی رشد اقتصادی ضعیف شده است. در حال حاضر قیمت طلا در چین در مقایسه با قیمت جهانی اختلاف اندکی دارد در حالیکه در هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلا است، قیمت طلا نسبت به مبنای جهانی پایین‌تر است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به 14.02 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.3 درصد کاهش، به 490.15 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 825 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها