عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی در گفت و گو با عصربازار؛

پتروشیمی ها ۲۰ درصد تعدیل مثبت خواهند داشت/شاخص کل بورس از ۷۰ هزار واحد عبور می کند

عصر بازار- خزانه دار اتاق بازرگانی تهران پیش بینی کرد نرخ جدید خوراک، ۲۰ تا ۳۰ درصد تعدیل مثبت در صورت های مالی پتروشیمی ها ایجاد می کند.

پتروشیمی ها ۲۰ درصد تعدیل مثبت خواهند داشت/شاخص کل بورس از ۷۰ هزار واحد عبور می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    حامد واحدی، خزانه دار اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها طبق فرمول جدید و تاثیر آن در عملکرد مالی پتروشیمی ها گفت: طبق فرمول جدید قیمت خوراک پتروشیمی بین 8.5 تا 9.5 سنت قرار می گیرد. با توجه به کلیات قوانین تیم اقتصادی دولت، پتروشیمی ها نیز باید با این نرخ کنار بیایند و بتوانند هزینه های صنعت را با این نرخ به سمت سودآوری هدایت کنند.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به این که پیش از این نرخ خوراک 13 سنت در صورت های مالی پتروشیمی ها لحاظ شده بود، اکنون احتمال تعدیل مثبت در عملکرد مالی پتروشیمی ها دیده می شود و حداقل 20 تا 30 درصد حرکت رو به رشد در صورت های مالی شرکت های این صنعت دیده خواهد شد.

    واحدی در خصوص ایجاد رونق بورس در دوران پساتحریم گفت: اکنون بازار سرمایه محل شفافی برای جذب نقدینگی کشور است و اگر نقدینگی نزد مردم در بورس به گردش بیفتد، شاخص کل به راحتی می تواند از کانال 70 هزار واحدی هم عبور کرده و تا 80 هزار واحد پیش روی کند . البته سرمایه گذاران برای ورود به بورس باید مطالعه و استفاده از مشاور سرمایه گذاری ها  را مدنظر قرار دهند تا کمترین ریسک را متحمل شوند.

    برچسب ها