عصر خودرو

در پی لغو تحریم‌ها

شرکت رینای ایتالیا، ایمنی کشتی‌های ایرانی را تایید می‌کند

عصر بازار- شرکت رینای ایتالیا اعلام کرد تایید استانداردهای ایمنی و محیط زیستی برای کشتی ها و نفتکش‌های ایرانی را در طی هفته های آینده آغاز خواهد کرد که در پی آن شناورهای ایرانی می توانند در بنادر اروپایی پهلوگیری کنند یا از پوشش بیمه ای برخوردار شوند.

شرکت رینای ایتالیا، ایمنی کشتی‌های ایرانی را تایید می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت رینای ایتالیا با ربودن گوی سبقت از سایر رقبا گفته که انتظار دارد تایید استانداردهای ایمنی و محیط زیستی برای کشتی های ایرانی از جمله تانکرهای نفتی را در طی هفته های آینده آغاز کند.

    بدون تایید موسسات طبقه بندی اینچنینی، کشتی ها نمی توانند در بنادر بین المللی پهلو گیری کنند یا از پوشش بیمه ای برخوردار شوند.
    شرکت رینا گفته، این هفته موافقتنامه ای را با انجمن طبقه بندی آسیا متعلق به ایران به امضا رسانده که این موسسه ایتالیایی را قادر می سازد خدمات طبقه بندی را به شرکت های کشتیرانی ایرانی ارائه کند.
    بر اساس مقررات داخلی ایران، شرکت های بین المللی برای ارئه خدمات به کشتی هایی که با پرچم ایران در آب های بین المللی تردد می کنند، باید با همتایان ایرانی شان شراکت کنند.
    پائولو مورتی، مدیر بخش دریایی شرکت رینا روز سه شنبه به رویترز گفت: «ما امیدواریم در طی حداکثر یک ماه، ورود اولین کشتی های (ایرانی) را به طبقه شرکتمان شاهد باشیم.»
    مورتی گفت، ریتا از مدتی پیش به دنبال ارائه خدمات طبقه بندی به شرکت ملی نفتکش ایران و ناوگان کانتینری و حمل و نقل محموله های خشک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به این شرکت بوده است.
    وی در ادامه گفت: «ما باید یک موافقتنامه در زمینه طبقه بندی با یکی از دو انجمن طبقه بندی ملی ایران منعقد می کردیم تا بتوانیم کشتی های آنها را طبقه بندی کنیم.»
    توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی روز شنبه منجر به لغو تحریم های ایران در زمینه ممنوعیت صادرات نفت و محدودیت ها در زمینه بانکی، بیمه ای و کشتیرانی شد.
    انجمن های طبقه بندی دنیا پس از تشدید تحریم ها علیه ایران در سال 2012، روابط خود با ایران را قطع کردند.
    شرکت لوید رجیستر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد، در حال کار بر روی از سر گیری ارائه خدمات به ایران است. شرکت نروژی دی ان وی جی ال هم اعلام کرده در حال بررسی «ورود مجدد به بازار ایران است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها