عصر خودرو

رویترز گزارش داد؛

بانک‌های منطقه‌ پیش از اروپایی‌ها وارد بازار مالی ایران می‌شوند

عصر بازار- به دنبال لغو تحریم ها، بانک های کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال مذاکره با مشتریان احتمالی برای ورود به بازار مالی ایران هستند و به نظر می رسد بانک های اروپایی منتظر می مانند تا بازخورد این اقدام را مشاهده کنند.

بانک‌های منطقه‌ پیش از اروپایی‌ها وارد بازار مالی ایران می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، به دنبال لغو تحریم ها، بانک های کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بزرگترین بانک دوبی یعنی امیریتس ای بی دی در حال مذاکره با مشتریان احتمالی و گرفتن مشاوره های حقوقی در مورد ورود به بازار مالی ایران هستند.

    بانک های اروپایی محتاط تر هستند و برخی از آنها نظیر داچ بانک جریمه های قبلی متحمل شده بابت لغو تحریم ها را هنوز از یاد نبرده اند. اما کومرز بانک آلمان گفته در حال بازنگری در سیاست عدم همکاری با ایران است.
    برای بسیاری از بانک ها نگرانی هایی در مورد گرفتار شدن در بند تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا وجود دارد. بسیاری از تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران لغو شده، اما اکثر تحریم های مرتبط با اشخاص آمریکایی همچنان پابرجا هستند. بانک های غیر آمریکایی ممکن است بدون نگرانی از احتمال مجازات شدن در آمریکا با ایران تجارت کنند، اما بانک های آمریکایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم این آزادی عمل را ندارند.
    بانک های منطقه ای احتمالا در زمینه برقراری مجددا همکاری ها با ایران زودتر از بانک های کشورهای دیگر دست به کار خواهند شد. دو منبع آگاه گفتند، بانک هایی از کشورهای امارات، عمان، قطر و کویت ماه هاست مشغول برنامه ریزی برای ورود به بازار ایران هستند.
    استوارت جونز، مدیر اجرایی موسسه ای وای و دستیار سابق وزارت خزانه داری در امور خاورمیانه گفت: «موسسات منطقه ای (حاشیه خلیج فارس) ورود به ایران را آزمایش خواهند کرد و دیگر بانک های خارجی منتظر خواهند ماند تا ببینند چه می شود.»
    «برخی موسسات مالی منطقه ای هستند که دارند برای مدیریت ریسک های بسیار واقعی تجارت با ایران، مشاوره حقوقی دریافت می کنند.»
    دو منبع مذکور افزودند، امیریتس ان بی دی، بزرگترین بانک دوبی، در ماه های اخیر با جامعه تجار ایرانی در دوبی نشست داشته و فرصت های بانکی احتمالی در ایران پس از لغو تحریم ها را مورد بحث قرار داده است.
    بانک امیریتس ان بی دی اعلام کرده وکلایش در حال بررسی تغییرات در تحریم های ایران هستند اما این بانک هنوز تغییری در سیاست های خود در قبال ایران نداده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها