عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ مالی نورانوار مطرح کرد

چرخش از چین، گردش به آفریقا و خاورمیانه / تلاطمات امروز نفت

عصر بازار: مدیرعامل هلدینگ نورانوار پیش‌بینی رشد اقتصادی ۶.۸ درصدی چین برای سال ۲۰۱۶ را موجب کاهش تقاضا برای نفت می‌داند و معتقد است، این کاهش تقاضا، قیمت نفت را کاهش می‌دهد.

چرخش از چین، گردش به آفریقا و خاورمیانه / تلاطمات امروز نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    حسین نصیری در گفتگو با خبرنگار عصربازار با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور چین برای سال 2016 ، 6.8 درصد اعلام شده، افزود: رشد اقتصادی چین از سال پیش نیز پایین‌تر و به میزان مشابه سال 2003 رسیده است. این امر قطعا در تقاضای نفت این کشور و به تبع آن قیمت نفت تاثیرگذار خواهد بود.
    مدیرعامل هلدینگ نورانوار با اشاره به اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند رشد اقتصادی مداوم داشته باشد، اضافه کرد: به دلیل اینکه اقتصاد چین در حال اشباع است، رشد اقتصادی آن پایین‌تر هم خواهد آمد. بنابراین سرمایه‌گذاران به دنبال فضاهای دیگر خواهند بود. آفریقا و خاورمیانه یکی از بهترین فرصت‌ها برای این سرمایه‌گذاران است.
    وی ادامه داد: یکی از بهترین کشورها در خاورمیانه برای سرمایه‌گذاری ایران است که بسترهای مناسبی دارد و این روزها سرآغازی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی است. البته سیاست‌های کشور هم باید مطابق با سیاست‌های جهانی پیش برود تا راه را برای ورود خارجی‌ها هموار کند.
    به گفته نصیری، ایران به دلیل برخوردار بودن از موقعیت استراتژیک، نیروی انسانی کارآمد و کافی و آب و هوای مناسب یکی از بهترین کشورهای این منطقه است. بنابراین ایران می‌تواند بستر رشد اقتصادی 14 درصدی را فراهم آورد.
    مدیرعامل گروه نورانوار گفت: سیاست کشور چین در پایین نگه‌داشتن قیمت یوان برای صادرات بیشتر، همیشه نمی‌تواند پایدار باشد و سرانجام رشد اقتصادی این کشور ثابت و پایین خواهد آمد. همانطور که چندین سال رشد اقتصادی این کشور بالای 8 درصد بود و سال گذشته  با وجود اینکه رشد اقتصادی 7.2 درصد برای چین پیش بینی شده بود در نهایت این رقم به 6.9 درصد رسید و  امسال شاهد عددی کمتر از این میزان خواهد بود .

    برچسب ها