عصر خودرو

دبیرکل اتاق تعاون ایران:

۲۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی تعاونی‌ها در دنیا

عصر بازار- دبیرکل اتاق تعاون ایران با اعلام این خبر که تعاونی‌ها در دنیا بیش از ۲۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارند و این موضوع در کشورها دارای اهمیت فراوانی است، گفت: بدون عدالت اجتماعی امکان رسیدن به رونق اقتصادی فراگیر وجود ندارد.

۲۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی تعاونی‌ها در دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ماشاءالله عظیمی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور مرهون توجه به عدالت اجتماعی است، اظهار داشت: قطعاً بدون توجه به عدالت اجتماعی  حکومت‌ها و کشورهای مختلف دچار خسارت‌های سنگینی خواهند شد که بعدها باید هزینه‌های اصلاح ساختار بپردازند.

    وی افزود: تعاونی‌ها بهترین روش برای ایجاد عدالت اجتماعی در کشورها هستند که تجربه استفاده از این بخش و رسیدن به موفقیت‌های متعدد وجود دارد، به‌طوری‌که گردش مالی تعاونی‌ها در دنیا بیش از 200 درصد افزایش پیدا کرده است.

    عظیمی با بیان اینکه طبق آخرین آمار در سال 2014، بیش از 2100 میلیارد دلار گردش مالی تعاونی‌ها در دنیا بوده که فعالیت‌های مختلفی را ازجمله بانکداری، بیمه، حمل‌ونقل، درمان و یا تجارت را دربرمی‌گیرد.

    دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور اسلامی است و همکاری‌های جمعی در فعالیت‌های اقتصادی آن مورد تأکید قرار گرفته‌، می‌توان همراه با رونق اقتصادی در شرایط پساتحریم، عدالت اجتماعی ایجاد کرد.

    وی با ارائه این پیشنهاد که رؤسای سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف در نشست‌های هیأت وزیران حضور داشته باشند، گفت: حضور بدون رأی این افراد موجب دقیق‌تر شدن روند توسعه‌ای کشور خواهد شد.

    عظیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مرزنشینان در کشور و حضور یک میلیون مرزنشین و صدها شرکت تعاونی در این بخش لازم است که علاوه‌بر تأمین مسکن موردنیاز آنها، 50 نقطه برای ایجاد بازارچه مرزی مشخص شود.

    وی همچنین از دولت خواست که محدودیت‌های ورود تعاونی‌ها به بازارهای پولی، بانکی و بازار سرمایه برداشته شود و این امر می‌تواند با نظارت کامل بانک مرکزی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرد.

    عضو هیأت مدیره اتاق تعاونی ایران همچنین بر لزوم اصلاح و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با مشارکت اتاق تعاون ایران تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از حمل‌ونقل توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود و اصلاح و نوسازی ناوگان منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

    عظیمی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بخش تعاون در کشور ایجاد اشتغال ارزان‌قیمت و بهره‌وری بالا در روند فعالیت‌های آن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو