عصر خودرو

شکایت سهامداران از فولکس‌واگن

عصر بازار- ده‌ها نفر از سهامداران بزرگ شرکت فولکس‌واگن قصد دارند در یکی از دادگاه‌های آلمان از این خودروساز شکایت و به‌دلیل سقوط ارزش سهام‌شان درپی رسوایی تقلب این شرکت در میزان انتشار گازهای آلاینده، درخواست غرامت کنند.

شکایت سهامداران از فولکس‌واگن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت حقوقی «نیدینگ + بارت» اعلام کرد این پرونده را به یک دادگاه منطقه‌ای ارجاع می‌دهد و از طرف 66 موسسه سرمایه‌گذاری از آمریکا گرفته تا بریتانیا، درخواست غرامت صدها میلیون یورویی می‌کند.

    این در شرایطی است که از زمان افشای تقلب فولکس‌واگن در میزان انتشار گازهای آلاینده ارزش سهام این خودروساز حدود 22 میلیارد یورو(24 میلیارد دلار) کاهش یافته است.

    شرکت «نیدینگ + بارت» معتقد است فولکس‌واگن پیش از افشای این تقلب از آن آگاه بوده و باید زودتر عموم را مطلع می‌کرده است. این شکایت در شرایطی صورت می‌گیرد که وزارت دادگستری آمریکا خواستار پرداخت غرامت 46 میلیارد دلاری ازسوی شرکت فولکس‌واگن شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها