عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان

عرضه‌های حقوقی‌ها مدیریت شود

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری بانک سامان معتقد است عرضه‌های حقوقی‌ها باید مدیریت شود تا رشد بازار ادامه یابد.

عرضه‌های حقوقی‌ها مدیریت شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰

    حمیدرضا مهرآور در گفتگو با خبرنگار عصربازار با بیان اینکه روز گذشته بازار به این دلیل منفی شد که میزان عرضه از سوی حقوقی‌ها زیاد بود، افزود: به دلیل هزینه‌ها سنگین  و تامین سرمایه در گردش، حقوقی‌ها مجبور به عرضه هستند. در همین راستا به نظر می‌رسد با محدود شدن عرضه، شاهد رشد بازار باشیم.
    وی با اشاره به اینکه البته رشد شدید هم برای بازار مفید نیست، ادامه داد: رشد بازار باید، یک روند مثبت مداوم داشته باشد. علاوه بر اینکه رکود حاکم بر بازار سبب شده بود قیمت ها به کف نزدیک شود و زیر ارزش ذاتی خود معامله شوند. البته نباید فراموش کرد با وجود رفع تحریم‌ها که خبر بسیار خوشایندی است، تا کنون اتفاق ویژه‌ای روی نداده است و تاثیری بر سودآوری شرکت‌ها نیافتاده است. به عبارت دیگر در حال حاضر پیش بینی سودهای آتی پیش‌خور می‌شود.
    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان تشریح کرد: روند بازار تا پایان سال با شیب ملایم مثبت ادامه پیدا می‌کند و شاهد نوسانات شدید نخواهیم بود. تنها دلیلی که ممکن است این روند را متوقف کند ورود نقدینگی جدید  به بازار سرمایه است.
    مهرآور یاداور شد: با توجه به نیاز شدید به نقدینگی در بازار، هرقدر ورود نقدینگی به بازار سرمایه بیشتر شود، امید به رشد شاخص هم افزوده خواهد شد.
    وی به سهام‌داران توصیه کرد: در حال حاضر وقت فروش نیست و باید به دور از هیجان خرید کرد. همچنین سهام‌داران با مطالعه و بدون توجه به شایعات خرید کنند.
    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان بازگشایی سوئیفت را موثر بر سهام بانک‌ها می‌داند و می‌گوید: شرکت‌های صادرات محور و بانک‌ها از سوئیفت بهره‌مند می‌شوند.

    برچسب ها