عصر خودرو

۴۵۰ریال؛ سود تلفیقی هرسهم «چکارن»

عصر بازار- شرکت کارتن ایران در صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی ۶ماهه اعلام کرد برای هرسهم ۴۵۰ریال سود ساخته است.

۴۵۰ریال؛ سود تلفیقی هرسهم «چکارن»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت کارتن ایران صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی 6ماهه منتهی به 31شهریور1398 را اعلام کرد. در این گزارش «چکارن» توانسته برای هرسهم 450ریال سود بسازد. این عدد در حالی اعلام شده که سود اصلی هرسهم 161ریال اعلام شده است.

    «چکارن» در آخرین گزارش 6ماهه خود سود عملیاتی تلفیقی را 22میلیارد ریال، سود خالص را 83میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را  73میلیارد ریال اعلام کرده است.

    این شرکت اهداف خود را در خصوص تولید و فروش محصولات به شرح زیر تشریح کرد:

    1- تکمیل سبد کالا با محصولات جدید

    2- خرید دستگاه مرکب ساز

    3- ایجاد خط زغال نانو و خرید ماشین الات مرتبط

    از سوی دیگر در برآوردی که این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه نرخ فروش محصولات داشته است اعلام کرد که نرخ میانگین فروش طی سال 1397 مبلغ 60هزار و 800 ریال و در 6ماهه 98 مبلغ 78هزار و 906ریال است. در راستای افزایش قیمت مواد اولیه طی سال مالی 98 نرخ فروش نسبت به سال مالی قبل حدود 30درصد افزایش یافته است.

    این شرکت نرخ مواد اولیه مصرفی طی سال 1397 مبلغ 42هزار و 166ریال و در دوره 6ماهه 98 مبلغ 59هزار و 907ریال بوده است که باعنایت به افزایش نرخ آخال، نسبت به سال قبل حدود 42درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و تناژ تولید و افزایش هزینه های تولید بر اساس مصوبه قانون کار و تورم بهای تمام شده مواد اولیه نسبت به دوره مشابه سال قبل 141درصد افزایش یافته است.

    «چکارن» تولید و فروش محصولات جدید شامل کارتن اسباب کشی و لمینیتی، کاهش ساختار نیروی انسانی، راه اندازی خط ذغال نانو، انتشار اوراق صکوک اجاره و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را از برنامه های با اهمیت خود برای دوره 6ماهه منتهی به 29اسفند1398 اعلام کرده است.

    برچسب ها