عصر خودرو

رویترز گزارش داد

ایرباس، آئودی، دایملر، بیمه زوریخ، ترکسل و چند شرکت دیگر در راه بازگشت به ایران

عصر بازار- خبرگزاری رویترز از طرح چند شرکت اروپایی برای بازگشت به بازار ایران خبر داد.

ایرباس، آئودی، دایملر، بیمه زوریخ، ترکسل و چند شرکت دیگر در راه بازگشت به ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، به دنبال لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، شرکت‌های مهم بین‌المللی در تکاپو هستند تا جایگاهی را برای خود در بازار تجارت ایران فراهم آورند.

    خبرگزاری رویترز گزارش کرد، شرکت‌های مهم خارجی هم‌اکنون با فراهم شدن زمینه در تلاش هستند وارد بازار ایران شوند و بتوانند در این کشور 80 میلیونی سرمایه‌گذاری کنند.

    طبق این گزارش، با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در ایران، کشور ایران به بزرگترین کشوری تبدیل می کند که بعد از دو دهه و از زمان فروپاشی شوروی سابق تاکنون، مجدداً به نظام تجارت جهانی می‌پیوندد.

    رویترز ادامه داد، برخی شرکت‌های خارجی همچنان در خصوص سرمایه‌گذاری در ایران محتاط هستند و ممکن است بخاطر این نگرانی باشد که اگر بعدها ایران به تعهدات خود طبق برجام پایبند نباشد، تحریم‌ها مجدداً بازگردد.

    این گزارش به شرکت‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند اشاره کرد و نوشت، ایرباس یکی از شرکت‌هایی است که قرار است در ایران سرمایه‌گذاری کند.

    طبق این گزارش، وزیر حمل و نقل ایران اعلام کرده است که این کشور قصد دارد در توافقی به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار به قیمت فروشگاه،  114 هواپیمای مسافربری از ایرباس خریداری کند. ایرباس روز شنبه اعلام کرد که هنوز مذاکرات تجاری با ایران برگزار نکرده است.

    شرکت بعدی «آئودی» است که رویترز در اینباره می‌نویسد، شرکت خودروسازی آلمانی «آئودی» اعلام کرده است که نمایندگان این کشور به ایران سفر کرده‌اند تا درباره واردکنندگان احتمالی با مقامات تهران گفت‌وگو کنند و این برای اولین بار است که آئودی قصد ورود به ایران را دارد.

    کامرتس‌بانک، وام‌دهنده شماره دو آلمان اعلام کرده است که احتمال بازگشت به ایران را بررسی می‌کند و این در حالی است که کمتر از یک سال پیش موافقت کرد به دلیل آنچه که نقض تحریم‌های ایران خوانده شده بود، مبلغ 1.45 میلیارد دلار به مقامات آمریکایی جریمه پرداخت کند.

    شرکت خودروسازی «دایملر» آلمان اعلام کرده است که بخش کامیون‌سازی این شرکت بعنوان بخشی از ورود مجدد این شرکت به ایران، تفاهمنامه با شرکای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران به امضا درآورده‌اند.

    دایملر می‌گوید که با دو شرکت ایرانی برای ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید محلی کامیونت‌های مرسدس بنز و قطعات انتقال قدرت همکاری می‌کند. این شرکت همچنین به دنبال بازگشت به ایران به عنوان یک سهامدار در یک سرمایه‌گذاری مشترک موتور خودرو می‌باشد.

    «هلنیک پترولیوم» شرکت نفت یونانی و بزرگترین پالایشگر این کشور قرار است در این هفته با مقامات ارشد بخش نفت ایران برای بحث درباره واردات نفت خام از ایران دیدار کنند.

    یکی از منابع این شرکت به رویترز گفت، این شرکت قبل از وضع تحریم‌ها، یکی از خریداران اصلی نفت خام ایران بوده است.

    شرکت تونل‌سازی «هرنکشت» آلمان که به ایران در ساخت مترو در دهه 1990 کمک کرد، اعلام آمادگی کرده است که در پروژه‌های ایران سرمایه‌گذاری کند.

    رئیس‌ این شرکت ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که قصد دارد ظرف دو ماه آینده برای گفت‌وگو با شرکای سابق تجاری خود به ایران سفر کند.

    گروه خطوط هوایی بین‌المللی نیز شرکت دیگری است که برای ورود به ایران تمایل دارد. مدیر ارشد گروه خطوط هوایی بین‌المللی اعلام کرد، بریتیش ایرویز که بخشی از گروه خطوط هوایی بین‌المللی «آی ای جی» است امیدوار است در آینده نزدیک پرواز به تهران را آغاز کند.

    شرکت آلومینیوم ملی دولتی هند (NALCO) ابراز تمایل کرده است که یک مجتمع ذوب در ایران به ارزش 2 میلیارد دلار راه‌اندازی کند و رئیس این شرکت اعلام کرد که قرار است یک تیم از کارشناسان را برای کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ایران اعزام کند.

    مدیر اجرایی «ترک سل» اعلام کرد که بزرگترین اپراتور موبایل این کشور موسوم به «ترک سل» به دنبال قراردادهایی برای ورود به بازار ایران است و با اپراتورهای موبایل و خطوط ثابت ایران نیز ارتباط برقرار کردند.

    شرکت بیمه زوریخ نیز اعلام کرده است به دنبال ارائه پوشش بیمه برای مشتریان این شرکت که با ایران تعامل دارند‌، می‌باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها