عصر خودرو

سود ۱۵۶۴ریالی برای هرسهم «دارو»

عصر بازار- شرکت کارخانجات داروپخش در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه اعلام کرد که سود هرسهم برای دوره مالی مذکور به یک هزار و ۵۶۴ریال رسیده است.

سود ۱۵۶۴ریالی برای هرسهم «دارو»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه شرکت کارخانجات داروپخش برای هرسهم سود یک هزار و 564ریالی محقق شده که نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته با رشد 215درصدی و نسبت به دوره 3ماهه سال جاری با رشدی بیش از 140درصد روبه رو شده است.

    این شرکت در دوره 3ماهه خود اعلام کرده بود برای هرسهم سود 636ریالی را محقق ساخته و برای دوره 9ماهه منتهی به 29اسفند1398 پیش بینی کرده است . همچنین اعلام شده بود که  دارو پخش افزایش سرمایه خود را به میزان 375 میلیارد ریال معادل 50درصد افزایش سرمایه فعلی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در سال 1398 به مرحله اجرا می رساند که تاکنون عملیاتی نشده است. مبلغ کسری منابع مالی مورد نیاز به میزان 375میلیارد ریال از محل پیش بینی افزایش سرمایه سال 1398 و مابقی منابع مالی مورد نیاز از محل اخذ تسهیلات بانکی با اولویت منابع مالی ارزان قیمت تامین شد و تلاش بر این است که نسبت هزینه های مالی به فروش نسبت به پایان سال 1397کاهش یابد.

    «دارو» در گزارش منتشر شده 6ماهه منتهی به 31شهریور1398 سود عملیاتی را یک هزار و 615میلیارد ریال، سود خالص را 977میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و 166میلیارد ریال اعلام کرد.

    این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات به تمرکز بر تحقیق و توسعه، تولید محصولات جدید و گسترش بازار و تولید محصولات با حاشیه سود بالا، پیش بینی لازم جهت رسیدن به اهداف سود و فروش سال 1398 اشاره کرده است.

    از سوی دیگر افزایش نرخ فروش عمده محصولات دارویی تولیدی شرکت با مجوز سازمان غذا و دارو امکان پذیر است. بنابراین محاسبه برآورد فروش سال 1398 براساس آخرین نرخ های اخذ شده در زمان تهیه بودجه صورت پذیرفته است.

    این شرکت در نظر دارد برنامه تامین نقدینگی خود را براساس تامین عمده منابع مالی در مرحله اول از محل وصول مطالبات درآمدهای عملیاتی و در مرحله دوم افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات بانکی با اولویت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از جمله صندوق توسعه ملی پیش ببرد . پیش بینی می شود هزینه های مالی تا پایان سال 1398نسبت به سال 1397کاهش یابد.

    برچسب ها