عصر خودرو

معامله بیش از ۱۳ هزار تن قیر در تالارهای داخلی و صادراتی

عصر بازار: روز سه شنبه ۳۰ تیر ماه، ۱۳ هزار و ۶۳۷ تن انواع قیر در تالارهای داخلی و صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

معامله بیش از ۱۳ هزار تن قیر در تالارهای داخلی و صادراتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در این روز و در تالار صادراتی  5 هزار تن قیر VG30 شرکت فومن شیمی گستر و یکهزار و 44 تن قیر 60.70 شرکت صنعت قیر هرمزگان به ترتیب به قیمت 345 دلار و 320 دلار به همراه 240 تن عایق رطوبتی به قیمت 360 دلار در هر تن در تالار صادراتی معامله شد.

    علاوه بر این 7هزار و 594 تن قیر، یکهزار و 160 تن گوگرد، 8 هزار و 891 تن مواد پلیمری و 10 هزارتن وکیوم باتوم در تالار داخلی فرآورده های نفتی و پتروشیمی داد و ستد شد.

    این گزارش حاکی است، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله 3 هزار و 450 تن انواع مس شرکت ملی صنایع مس ایران و صنایع تولیدی دنیای مس کاشان،  100تن سولفور مولیبدن شرکت ملی صنایع مس ایران و 198 تن سبد میلگرد شرکت ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد خراسان بود.
    بر اساس این گزارش، 2 هزار و 190 تن شکر سفید کارخانه های قند امیرکبیر، شاهرود، شیروان و شهر کرد، 80 تن کنجاله سویا پلیت کرمانشاه و 490 تن جو دامی روسیه در تالار محصولات کشاورزی معامله شد.
    در مجموع، روز سه شنبه 40 هزار و 747 تن انواع کالا به ارزش بیش از 889 میلیارد ریال در تالار معاملات بورس کالای ایران داد و ستد شد.

    ادامه اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا

    این گزارش حاکی است در راستای اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و در خصوص محصول جو تولیدی در استان کرمانشاه طی هفته گذشته بالغ بر 157 تن از این محصول متعلق به 27 کشاورز این استان، در قالب سیاست قیمت تضمینی و در بستر بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت. بنابراین تاکنون حدود 185 تن از این محصول با ارزش حدود 1484 میلیون ریال در قالب سیاست قیمت تضمینی به فروش رسیده است که لازم است مابه التفاوت قیمت آن با قیمت تضمینی اعلام شده توسط دولت، به کشاورزان پرداخت شود.
    بر اساس تصمیم اخیر کمیسیون اقتصادی دولت، مابه التفاوت مذکور در زمان مقرر قانونی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
     

    برچسب ها