عصر خودرو

گزارشی از جدیدترین تحولات بازار جهانی ارز؛

افزایش ارزش هفتگی دلار در مقابل ارزهای رقیب

عصر بازار: در نتیجه نوسانات بازار جهانی ارز در هفته گذشته، دلار بیشترین افزایش ارزش هفتگی خود در مقابل اغلب ارزهای رقیب در دو ماه اخیر را ثبت کرد. اما با این وجود، در تحولات بازار جهانی ارز در ۲۴ ساعت گذشته، دلار با کاهش ارزش در مقابل سایر ارزها رو به رو شد.

افزایش ارزش هفتگی دلار در مقابل ارزهای رقیب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، ژانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، در هفته ای که گذشت اعلام کرد که نرخ بهره در ایالات متحده احتمالا در اواخر سال میلادی افزایش خواهد یافت. به دنبال این اظهار نظر دلار در هفته ای که گذشت بهترین عملکرد هفتگی خود در مقابل سایر ارزهای رقیب در حدود دو ماه گذشته را ثبت کرد.
    با وجود این شاخص دلار آمریکا در بلومبرگ در بیست و چهار ساعت گذشته با کاهش همراه شد و در جدیدترین تغییرات با 0.14 درصد کاهش معادل 0.137 واحد در مجموع روی 97.892 تثبیت شد و تغییرات ارزش مقابله ای دلار و ارزهای رقیب در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
    در حالی که یورو در هفته گذشته ضعیف ترین عملکرد خود از اردیبهشت تا به حال را ثبت کرد، در بیست و چهار ساعت گذشته ارزش یورو در مقابل دلار با افزایش 0.31 درصدی همراه شد و در نتیجه آن هر یورو به ارزش 1.08 دلار خرید و فروش شد.
    همچنین ارزش یورو در مقابل ین ژاپن نیز 0.41 درصد افزایش یافت و بر اساس آن هر یورو به ارزش 135.15 ین معامله شد.
    همچنین در نتیجه این تغییرات پوند انگلستان افزایش ارزش اندک 0.01 درصدی در مقابل دلار را تجربه کرد و بدین ترتیب هر پوند انگلستان به ارزش 1.55 دلار داد و ستد شد.
    ارزش دلار در مقابل ین با افزایش 0.097 درصدی مواجه شد که در نتیجه آن ارزش هر دلار به 124.34 ین رسید.
    در این میان ارزش یوان چین در مقابل دلار افزایش ناچیز 0.007 درصدی را تجربه کرد و بدین ترتیب هر دلار آمریکا به ارزش 6.209 یوان خرید و فروش شد.
    همچنین دلار استرالیا نیز افزایش ارزش 0.018 درصدی در مقابل دلار آمریکا را تجربه کرد و ارزش هر دلار آمریکا به 1.35 دلار استرالیا رسید.
    ارزش دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا نیز کاهش ارزش اندک 0.03 درصد را تجربه کرد و در نتیجه آن هر دلار آمریکا به ارزش 1.29 دلار کانادا معامله شد. 

    برچسب ها