عصر خودرو

مذاکره اسپانیا و ایران برای ساخت یک پالایشگاه ایرانی در جبل‌الطارق

عصر بازار- وزیر خارجه اسپانیا از مذاکره ایران و اسپانیا در مورد احداث یک پالایشگاه متعلق به ایران در جبل الطارق خبر داد.

مذاکره اسپانیا و ایران برای ساخت یک پالایشگاه ایرانی در جبل‌الطارق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر خارجه اسپانیا از مذاکره ایران و اسپانیا در مورد احداث یک پالایشگاه متعلق به ایران در جبل الطارق خبر داد.

    خوزه مانوئل گارسیا مارگالو گفت امیدوار است که این پالایشگاه که در بخش جنوبی شهر الگسیراز توسط شرکت‌های اسپانیایی احداث خواهد شد، نخستین مورد از قراردادهای بیشمار میان 2 کشور باشد.

    عباس کاظمی معاون وزیر نفت ایران در نوامبر 2015 گفته بود با توجه به برنامه ایران برای افزایش قابل توجه تولید نفتش، خرید یا سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های خارجی پس از لغو تحریم‌ها سیاست این کشور است.

    مارگالو به خبرنگاران در بروکسل گفت تمام صنعت انرژی ایران پس از لغو تحریم‌ها بازسازی خواهد شد و اسپانیا جایگاه خوبی در یاری رساندن به ایران دارد.

    وی پیش از نشست با وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: «آنچه ما اینجا شاهد آن هستیم، شانس جدیدی برای منطقه در ایجاد ثبات و برای شرکت‌های ما تامین فرصت‌های خوب تجاری است.»

    این مقام اسپانیایی افزود: «روابط سیاسی ما با ایران بسیار خوب است چراکه ما سریع‌تر از دیگر کشورها حرکت کردیم و اکنون جایگاه بسیار خوبی برای تجارت در آینده داریم.»

    وی ادامه داد پالایشگاه ایران در الگسیراز فرصت‌های شغلی در این منطقه را که بالاترین نرخ بیکاری در اسپانیا را دارد، افزایش خواهد داد.

    کاظمی هفته پیش گفت یک پالایشگاه احتمالی حدود 200 هزار بشکه نفت در روز تسویه خواهد کرد که تقریبا با ظرفیت کنونی جبل‌الطارق- سن روک، بزرگ ترین پالایشگاه اسپانیا متعلق به شرکت سپسا برابری می کند.

    هیچ‌کدام نه کاظمی و نه مارگالو هنوز اعلام نکرده‌اند که کدام شرکت‌های اسپانیایی در این پروژه مشارکت خواهند کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها