عصر خودرو

اگزیم بانک کره قرارداد فاینانس ۵ میلیارد یورویی با ایران امضا می‌کند

عصر بازار- بانک صادرات واردات کره جنوبی (اگزیم بانک) قصد دارد برای فراهم کردن حدود پنج میلیارد یورو (۵.۴۵ میلیارد دلار) فاینانس برای شرکت‌های کره‌ای که در ایران فعالیت می‌کنند، با بانک مرکزی ایران توافقنامه امضا کند.

اگزیم بانک کره قرارداد فاینانس ۵ میلیارد یورویی با ایران امضا می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این بانک بازرگانی تخصصی در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد در سه ماهه جاری برای حمایت از قراردادهایی که شرکت‌های کره‌ای در بخش‌های اقتصادی ایران شامل تولید نیرو، ساخت و ساز و فولادسازی برنده می‌شوند، توافقنامه امضا کند.

    بر اساس گزارش رویترز، این اقدام در شرایطی انجام می‌گیرد که کره جنوبی امیدوار است با برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران، شرکتهای کره ای که شاهد کاهش تقاضای صادرات از چین و سایر بازارهای نوظهور هستند، بتوانند فرصتهای تجاری جدید را پیدا کنند.

    خبرگزاری دولتی یونهاپ کره جنوبی هم اخیرا گزارش داده اگزیم بانک بدنبال برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، درصدد است رتبه اعتبار دولتی ایران را یک رتبه افزایش دهد و از از C3 به C2 ارتقا دهد که ششمین رتبه بالا در سیستم 9 رتبه ای این بانک دولتی است.

    ارتقای رتبه، خط اعتبار این بانک برای ایران را که از 1.44 میلیارد دلار در سال 2011 به 60 میلیون دلار در سال گذشته رسید، افزایش خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها