عصر خودرو

طلای ۲۰۰۰ دلاری؛ از رویا تا واقعیت

عصر بازار- یک استراتژیست بین المللی بر این باور است که تثبیت قیمت جهانی طلا بالاتر از ۱۵۰۰ دلار یک حرکت و اقدام مناسب برای جلب سرمایه گذاران بیشتر است.

طلای ۲۰۰۰ دلاری؛ از رویا تا واقعیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، جورج میلینگ استنلی تحلیلگر ارشد State Street Global Advisors تاکید کرد: اگر طلا بتواند بالاتر از سطح حساس و روانی 1500 دلاری تثبیت شود، این یک نشانه خوب و موثر برای جذب سرمایه گذاران بیشتر خواهد بود.

    وی در ادامه افزود: مقاومت طلا در محدوده قیمتی 1500 دلاری نشان می دهد که نااطمینانی تاچه حد در بازارهای مالی افزایش یافته است. من از تثبیت قیمت طلا در محدوده 1500 دلار راضی هستم. الان افراد زیادی از طلای 2000 دلاری صحبت می کنند و این مساله من را نگران می کند چرا که سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند که قیمت طلا خیلی سریع به 2000 دلار برسد.

    این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا صعودی خواهد بود ولی این یک روند تدریجی و آرام است. وضعیت بدهی های کشورهای توسعه یافته و صنعتی و نگرانی های موجود در بازارهای مالی و سهام، در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

    میلینگ استنلی گفت: سیاست های انبساطی پولی آمریکا نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود. تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز عامل مهمی برای تقویت قیمت طلا به شمار می رود. تشدید تنش های سیاسی در آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز می تواند تقاضای جهانی برای طلا را به شدت افزایش دهد.

    برچسب ها