عصر خودرو

نیاز طرح های شهری در گرو منابع بانک ها/کمک بانک شهر در انجام پروژه های شهرداری کلان شهرها

عصر بازار:برای احداث پروژه های عمرانی شهرها گاه بخش خصوصی وارد عمل میشود، گاه شهرداری ها به طور مستقل موظف به انجام پروژه ها هستند و گاه با فروش اوراق مشارکت که با همکاری بانک ها به مردم ارائه می شود، مردم نیز در این طرح ها مشارکت می کنند و یا برای انجام پروژه ها مشارکت ها به چند بخش تقسیم میشود.

نیاز طرح های شهری در گرو منابع بانک ها/کمک بانک شهر در انجام پروژه های شهرداری کلان شهرها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش عصر بازار ، سید هاشم بنی هاشمی در خصوص نقش بانک ها بر اعطای تسهیلات و کمک به پروژه های توجیه شده عمرانی و اقتصادی کلان شهرها و حل مشکلات شهروندان به شریان نیوز گفت:همان طور که می دانید یکی از نیازهای اساسی برای اجرای طرح هایی نظیر پروژه های عمرانی و شهری داشتن منابع مالی و در واقع پشتوانه هایی در زمینه بودجه است.

    وی در ادامه افزود:در زمانی که پروژه ها تعریف می شوند، پس از بررسی کارشناسی و توجیه هر طرح اجرای آن با توجه به اعتبارات پیش بینی شده آغاز می شود.

    نماینده مردم مشهد تصریح کرد:در پروژه های مربوط به شهرها، شهرداری ها در حوزه مسئولیت خود علاوه بر اعتبارات و منابع خود، از سایر منابع نظیر بخش خصوصی و یا کمک بانک ها با توجه به نیاز بهره می برند.
    سید هاشم بنی هاشمی ادامه داد:به عنوان مثال برای احداث پروژه های عمرانی شهرها گاه بخش خصوصی وارد عمل میشود، گاه شهرداری ها به طور مستقل موظف به انجام پروژه ها هستند و گاه با فروش اوراق مشارکت که با همکاری بانک ها به مردم ارائه می شود، مردم نیز در این طرح ها مشارکت می کنند و یا برای انجام پروژه ها مشارکت ها به چند بخش تقسیم میشود.
      بنی هاشمی در پایان گفت:همان طور که میدانید بانک شهر به دلیل گردش مالی مناسب خود توانسته در اجرای پروژه های شهری و شهرداری های برخی از کلان شهرها کمک کند. همچنین با توجه به ارتباط و تعامل مناسب شهرداری با بانک شهر و با توجه به این که بانک می تواند از طریق عرضه اوراق مشارکت، مردم را نیز در اجرای پروژه های شهری مانند پروژه های عمرانی و خدمات شهری و حمل و نقل سهیم کند، این امر به موفقیت در اجرای طرح ها برای بهبود وضعیت مردم کمک خواهد کرد.

    برچسب ها