عصر خودرو

ظریف:

بانک سپه به دلایل غیر هسته ای تحریم شده بود اما خارج شد

عصر بازار- وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ۵+۱ منسجم نیستند و این دور هم اختلافات ۵+۱ موجب شد که کار کمی عقب افتد، اظهار داشت: تا ساعت ۱۲ و نیم قرار بود کار تمام شود، اما تا ۹ طول کشید.

بانک سپه به دلایل غیر هسته ای تحریم شده بود اما خارج شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه نگاه یک با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره با دیدی پدرانه ما را حمایت کردند، گفت: روز آخر روز دشواری بود؛ ایران کارهای لازم را انجام داده بود و کارهایی در رابطه با کارهای فنی ما باقی مانده بود که هفت هشت ساعتی طول کشید.

    وی با اشاره به اینکه 5+1 منسجم نیستند و این دور هم اختلافات 5+1 موجب شد که کار کمی عقب افتد، اظهار داشت: تا ساعت 12 و نیم قرار بود کار تمام شود، اما تا 9 طول کشید و برخی میگفتند چه عجله ای است، کار را برای دوشنبه بگذاریم. ساعت 9 مکالمه تلفنی چند جانبه ای داشتیم و توانستیم موضوع را حل کنیم.

    وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: بانک سپه و صادرات بانک هایی بودند که به دلایل غیر هسته ای تحریم شده بودند و ما توانستیم در مذاکرات به این توافق برسیم که بانک سپه هم از تحریم خارج شود.

    ظریف خاطرنشان کرد: الان فقط ما مشکل بانک صادرات را داریم که آن هم یقین دارم حل خواهد شد.
    وی مسئله دیگر را بحث زندانیان خواند و گفت: در مقابل 4 زندانی ایرانی آمریکایی توانستیم 7 زندانی ایرانی را از زندانهای آمریکا آزاد کنیم که یکی از آنها 10 میلیون دلار هم جریمه داشت.

    وی با بیان اینکه اموال نظامی ایران که از 37 سال پیش یک پرونده لاینحل باقی مانده بود و اسنادش در حال جمع شدن بود، افزود: توافق کردیم قسمت اول را با 400 میلیون دلار اصل و 1 و نیم میلیارد غرامت یا بهره بگیریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها