عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی:

یکسان سازی قیمت، قفل رکود را باز می کند

عصر بازار: یکسان سازی قیمت داخلی محصولات پتروشیمی با نرخ های جهانی، بازار را به سمت تعادل هدایت خواهد کرد.

یکسان سازی قیمت، قفل رکود را باز می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سیامک اکبری، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: قیمت برخی از محصولات پلیمری در هفته های اخیر بالاتر از نرخ های جهانی آن تعیین شده بود و این موضوع توانست بازار را با مشکلاتی روبه رو کند که یکی از مهمترین آنها دوگانگی قیمت ها و تقویت سیاست صبر خریداران بود.

    وی خاطر نشان کرد: اکثر صنایع تکمیلی با توجه به بالاتر بودن قیمت های داخلی از نرخ های جهانی، قیمت های خود را در بازار آزاد کاهش دادند و همین موضوع نیز سبب شد تا فروش مستقیم پتروشیمی ها افزایش یابد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه افزود: یکسان سازی قیمت های محصولات پتروشیمی با نرخ های جهانی سبب می شود تا فروش های مستقیم از سوی مجتمع های پتروشیمی کاهش یافته و مصرف کنندگان نیز با دوگانگی قیمت و تردید در معاملات روبه رو نباشند.

    از سوی دیگر در هفته های اخیر شاهد ورود محصولات وارداتی با قیمت هایی پایین تر از نرخ های داخلی بودیم که توانست محصولات تولیدشده در انبار پتروشیمی ها را افزایش داده و آنها را مجبور به تعدیل قیمت ها کند. این در حالی است که منطقی شدن قیمت محصولات پتروشیمی می تواند از واردات محصولاتی که در داخل به اندازه کافی تولید می شود، خودداری کند.

    وی در پایان با اشاره به اینکه یکسان سازی قیمت محصولات پلیمری با نرخ های جهانی می تواند قفل رکود بازار داخل را باز کند، افزود: می توان امیدوار بود که در آینده ای نزدیک بازار پتروشیمی با تحرک و انگیزه بیشتری در معاملات محصولات پتروشیمی همراه شود.

    برچسب ها