عصر خودرو

سخنگوی سازمان غذا و دارو؛

وجود جسم خارجی در دارو را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنید

عصر بازار- سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: افراد می‌توانند در صورت مشاهده ذرات معلق جامد یا جسم خارجی در آمپول یا هر گونه دارو، موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کنند تا مورد مربوطه در اسرع وقت بررسی شود.

وجود جسم خارجی در دارو را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره وجود جسم خارجی یا حشره در آمپول یا هر گونه دارو، افزود: اگر افراد با چنین مشکلی مواجه شوند می‌توانند موضوع را به مرکز عوارض دارویی سازمان غذا و دارو گزارش کنند. در این موارد بلافاصله خط تولید دارو بررسی شده و در صورت نیاز، خط تولید دارو متوقف می‌شود.

    وی ادامه داد: اگر مشکلی در خط تولید دارو وجود داشته باشد، داروی مربوطه که وجود جسم خارجی در آن گزارش شده از بازار جمع آوری می‌شود.

    سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: سازمان غذا و دارو در این موارد به سرعت اقدام می‌کند. اگر سری ساخت دارو مشکلی داشته باشد، آن سری ساخت از بازار جمع آوری می‌شود.

    جهانپور اظهار داشت: مشاهده ذرات جامد گاهی در داروها در سراسر جهان ممکن است اتفاق بیفتد و سازمان غذا و دارو این موارد را به سرعت رسیدگی می‌کند.

    چندی پیش یکی از مخاطبان ایرنا، وجود یک حشره در داروی خوراکی راینیتیدین را گزارش داد. جزییات این موضوع به سازمان غذا و دارو گزارش شده است.

    برچسب ها