عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزان گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند

عصر بازار- بخشنده گفت: ما از کشاورزان می‌خواهیم اگر همچنان محصول گندمی در اختیار دارند که تحویل نداده‌اند آن را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

کشاورزان گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما در سال زراعی گذشته به اندازه نیاز کشور گندم تولید کردیم، اما به هر دلیلی بخشی از این گندم تولیدی را برخی تولیدکنندگان به ما نفروختند و هنوز در اختیار آن‌ها است.

    وی افزود: البته علاوه بر 8 میلیون تن گندمی که در وزارت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان خریداری شد، کارخانجات صنعتی هم که گندم آزاد استفاده می‌کردند مستقیما از تولیدکنندگان گندم خریداری کردند که حدود یک تا یک و نیم میلیون تن توسط آن‌ها خریداری شده است.

    بخشنده ادامه داد: ما از کشاورزان می‌خواهیم اگر همچنان محصول گندمی در اختیار دارند که تحویل نداده‌اند آن را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با تدارکی که امسال برای تامین نهاده‌ها دیده شده و شرایط آب و هوایی مساعد، امیدواریم امسال تولید گندم از نیاز کشور هم فراتر رود.

    بخشنده با بیان این که نیاز سالانه گندم کشور حدود 11 و نیم میلیون تن است که با ذخایر راهبردی این میزان نیاز بیشتر می‌شود، افزود: گندم تولید شده نیاز کشور را برآورده می‌کند، اما امسال با توجه به اینکه بخشی از گندم به دولت فروخته نشد، بر اساس تصمیم دولت برای تامین ذخایر راهبردی باید حدود یک یا 2  میلیون تن واردات گندم انجام شود.

    کاهش واردات گوشت به کشور

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با انباشت دام سنگین در کشور اظهار کرد: هم اکنون میزان تولید کشور متعادل شده و در2 ماه اخیر از میزان واردات گوشت کاسته شده است که به دلیل شرایط آب و هوایی و بهبود وضعیت مراتع است و باعث افزایش پرواربندی دام سنگین شده است.

    وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر گوشت در فروشگاه‌ها به وفور یافت می‌شود و قیمت‌ها هم کمی کاهش پیدا کرده است، البته میزان واردات هم که حدود 100 هزار تن بوده در2 ماه اخیر کاهش داشته، بنابراین به نحوی برنامه ریزی می‌کنیم که دامداران بتوانند هرچه سریعتر دام خود را به بازار عرضه کنند.

    برچسب ها