عصر خودرو

افزایش ارزش دلار در روز بد یورو و پوند

عصر بازار- با تداوم فضای نامطمئن برگزیت، ارزش دلار در برابر همتایان اروپایی‌اش افزایش یافت.

افزایش ارزش دلار در روز بد یورو و پوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، معاملات روز جمعه بازار ارز کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار گرفت. پس از مخالفت 322 نماینده مجلس با زمان بندی پیشنهادی دولت برای خروج از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس - خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان در ماه ماه دسامبر شده است.

    اکنون اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تمدید کند یا خیر. این مهلت یک هفته دیگر به پایان می رسد اما امیدها نسبت به خودداری از سناریو خروج سخت افزایش یافته است. اوساموتاکاشیما - استراتژیست ارزی در موسسه " سیتی گروپ گلوبالمارکتس " -  گفت: در میان مدت نسبت به پوند خوش‌بین هستیم اما نگرانی اصلی من این است که اگر فضای کنونی ادامه یابد، بی عملی فعالان تجاری و اقتصادی در انگلیس تشدید شود و بحران به حوزه کلان اقتصادی کشیده شود.

    پوند با 0.14 درصد کاهش به 1.2841 دلار رسید تا زیان این هفته خود در برابر دلار را به حدود 0.9 درصد برساند.

    در معاملات روز جمعه بازارهای ارز، هر دلار آمریکا به 1.3069 دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای 1.3631 دلار سنگاپور مبادله شد. همچنین هر یورو به 1.1109 دلار رسید تا زیان این هفته ارز واحد اروپایی در برابر دلار به 0.69 درصد افزایش یابد.

    از سوی دیگر مواضع آمریکا و چین بر سر اختلافات تجاری به یکدیگر نزدیک تر شده است. چین پیشنهاد داده که تعرفه وارداتی بر بخش بزرگی از محصولات وارداتی کشاورزی خود از آمریکا را بردارد و مقامات کاخ سفید از تمایل آمریکا به مذاکره سخن گفته اند.

    در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با 0.1 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 108.6642 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با 0.17 درصد افزایش به ازای 1.4643 دلار مبادله شد.

    شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با 0.02 درصد افزایش در مقایسه با روز قبل به  سطح 97.688  واحد رسید.

    برچسب ها