عصر خودرو

اونس جهانی در مدار ۱۰۹۰دلار؛

رشد بهای طلا به ۳ دلیل

عصر بازار- بهای اونس طلای جهانی در آغاز مبادلات امروز تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آسیا، انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا و همچنین ادامه تزلزل بهای نفت با افزایش نسبی روبرو شده است.

رشد بهای طلا به ۳ دلیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، شاخص سهام برخی بورس های آسیایی به پایین ترین سطح خود از سال 2011 میلادی رسیده و آمارهای جدید منتشر شده نگرانی های زیادی را نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا به وجود آورده است.

    بر اساس این گزارش آمارهای جدید نشان می دهد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه دسامبر با کاهش روبرو شده و تولیدات صنعتی این کشور نیز با کاهش همراه شده است. این آمارها نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه چهارم 2015 میلادی احتمالا با کاهش روبرو شده است.

    قیمت جهانی نفت نیز به پایین ترین سطح خود از سال 2003 میلادی رسیده است. آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا بار دیگر تردیدهایی را در خصوص افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده به وجود آورده است.

    فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است. گمانه زنی های زیادی در خصوص افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده به خصوص مارس مطرح شده است.

    «دانیل آنگ» تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز تاکید کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی چین و آمارهای نگران کننده آمریکا، این مساله سخت خواهد بود که فدرال رزرو بخواهد بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. به نظر من فدرال رزرو در بهترین حالت در سه ماه سوم یا چهارم سال 2016 نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0/2 درصد افزایش به بیش از 1092 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته با کاهش 1/4 درصدی روبرو شده بود.

    وی در ادامه افزود: سطح مقاومتی قیمت طلا در بلندمدت 1140 دلار خواهد بود و به نظر من افت تقاضای چین در شرایطی که اوضاع اقتصادی این کشور چندان مساعد نیست، مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

    طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی در چین منتشر می شود که می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها