عصر خودرو

هر فروشگاه زنجیره‌ای با نام آمریکا در ایران پلمب می‌شود

عصر بازار- نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه خرید کالاهای آمریکایی حد و مرز و دستور العملی مشخص و سختگرانه دارد گفت: در صورتی که فروشگاه زنجیره‌ای با نام آمریکایی در ایران افتتاح شود برای پلمب به اماکن معرفی می‌شود.

هر فروشگاه زنجیره‌ای با نام آمریکا در ایران پلمب می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، جلال الدین محمد شکریه نایب رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای بین المللی آمریکایی در ایران اظهار کرد: فروشگاه های زنجیرهای بین المللی در صورتی می توانند در ایران حضور داشته باشند که ابتدا اقدام به ثبت شرکت در ایران کرده باشند و بعد به وزارت صنعت مراجعه کرده و مجوز بگیرند اما تا این لحظه هیچ کدام از این شرکت ها مجوز های لازم را دریافت نکرده‌اند.

    وی افزود: مواردی نیز مشاهده است که برخی از واحد های صنفی باوجود اینکه مجوز های لازم را دریافت نکرده و اقدام به ثبت شرکت نکرده اند، با شیطنت اقدام به فعالیت و نصب تابلو می‌کنند. به طوری که فرشگاهی ایرانی وجود دارد که مخفف سه حرف اول آن به صورت "کی اف سی" نوشته می شود به همین منظور نام KFC  را در سر در مغاره  خود می‌گذارند.

    نایب رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: فروشگاهی در این ارتباط، در گیلان تا مرحله پلمب پیش رفت و بعد معلوم شد که این فروشگاه ایرانی بوده و تنها شیطنت کرده است.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی و دارای نماد آمریکا و ابلاغ مصوبه در این خصوص در دولت، حد و مرز و دستور العملی برای خرید کالاهای این کشور مشخص شده است.

    شکریه تصریح کرد: در صورتی که حتی شرکتی در ایران ثبت شده باشد وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزی برای شرکت های آمریکایی صادر نمی‌کند و شرکت‌هایی که خود را منتسب به شرکت های آمریکایی کرده بودند به اماکن معرفی و پلمب شدند.

    وی افزود: این امکان وجود دارد که فردا روزی نیز یک شرکت نام خود را به شکلی ثبت کند که به شرکت آمریکایی مک دونالد شبیه شود.

    شکریه اظهار کرد:  بنا بر این هر‌شرکتی که می‌خواهد نماینده شرکتی خارجی در ایران باشد ابتدا باید از شرکت خارجی خود، مجوز لازم را داشته باشد و بعد نام خود را در ایران ثبت کند و در وزارت صنعت حضور خود در ایران را مصوب کرده باشد.

    این مقام مسئول در حوزه اصناف گفت:  بحث فروشگاه های آمریکایی حتی فروشگاههای زنجیره ای که بخواهد کالای ایرانی را توزیع کند متفاوت است و باید از دستور العمل و فیلتر سنگین ایران عبور کند.

    گفتنی است که برخی رسانه ها نوشته اند محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت خواسته است که زمینه حضور فروشگاه های زنجیره‌ای آمریکایی را در ایران فراهم کند.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو