عصر خودرو

لزوم فرهنگ سازی برای عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا

عصر بازار- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یاز نخست عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا فرهنگ سازی است به شکلی که کشاورزان کشور باید آگاه شوند که با عرضه محصولاتشان در بورس، معیشت آن‌ها تامین می‌شود.

لزوم فرهنگ سازی برای عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، بهمن طاهرخانی بیان کرد: انگور و کشمش شهرستان تاکستان در دنیا زبانزد است و در سطح جهانی از قدرت بالای رقابت برخوردار بوده و در حوزه اروپا و کشور‌های شمال آسیا همینطور روسیه و اوکراین بازار مناسبی دارد؛ از این رو این دو محصول نیز برای شفاف سازی قیمت در داخل و همچنین استانداردسازی به منظور صادرات می‌توانند بخش قابل توجهی از معاملات بورس کالا را رقم بزنند.

    وی در ادامه افزود: با تقویت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا علاوه بر اینکه کشاورزان دیگر نگران حضور واسطه‌ها به خصوص در فصل برداشت نیستند، امکان صادرات هدفمند محصولات نیز با کیفیتی مشخص و استاندارد فراهم می‌شود.

    به گفته نماینده مردم تاکستان در مجلس، نیاز نخست عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا فرهنگ سازی است به شکلی که کشاورزان کشور باید آگاه شوند که با عرضه محصولاتشان در بورس، معیشت آن‌ها تامین می‌شود و به دلیل اطمینان از فروش محصولشان با قیمتی واقعی از طریق ابزار‌های مالی بورس، یک امنیتی برای تولید محصول خود خواهند داشت.

    طاهرخانی در ادامه با تاکید بر ایجاد سازوکار‌ها برای عرضه انگور در بورس کالا اظهار کرد: از آنجایی که انگور محصول تازه خوری است، نیاز به ایجاد سردخانه‌هایی برای این محصول وجود دارد تا تولیدکنندگان انگور بتوانند با خیال آسوده محصولات خود را برای دپو به انبار‌های تحت کلید بورس کالا ارسال کنند و تاسیسات جانبی برای برای تمامی فصول سال فراهم باشد.

    این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: باید با همفکری همه فعالان بازار، طرح جامع عرضه انگور و کشمش تاکستان در بورس کالا را همانند محصولاتی، چون زعفران، زیره و پسته در دستور کار قرار داد تا این محصول نیز از مزایای بورس همچون کشف قیمت، شفافیت، واریز طریع پول به حساب کشاورزی، حذف واسطه ها، رشد کیفی و امکان برنامه ریزی برای تولید بهره‌مند شوند.

    برچسب ها