عصر خودرو

سوییس، برخی تحریم‌های ایران را لغو کرد

عصر بازار- شورای وزیران سوییس ضمن استقبال از آغاز رسمی اجرای برجام اعلام کرد که همراستا با سازمان ملل و اتحادیه اروپا، برخی تحریم‌های ایران را لغو کرده است.

سوییس، برخی تحریم‌های ایران را لغو کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اعتماد، دولت سوییس همراستا با اقدامات سازمان ملل و اتحادیه اروپا، برخی تحریم‌های اقتصادی این کشور ضد ایران را لغو کرد.

    در بیانیه شورای وزیران سوییس ضمن استقبال از اجرای رسمی برجام، به کشورهای عضو گروه ١+٥ و همچنین ایران به خاطر موفقیت‌شان در مذاکرات تبریک گفته شده است. شورای وزیران سوییس که پیش از این در 11 نوامبر اقدام به تعلیق برخی تحریم‌های ایران کرده بود، از لغو این تحریم‌ها از نیمه شب یکشنبه خبر داده است.

    در همین حال محمد نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از مذاکره با سوییس و 20 عضو برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی خبر داده و گفته است: «در پیوستن به این سازمان، مشکل فنی نداریم بلکه مشکل سیاسی سبب نپیوستن ما به این سازمان شده است. به تازگی برای پیوستن به این سازمان با کشور سوییس مذاکرات خود را آغاز کرده‌ایم و در کنار آن مذاکراتی نیز با ٢۰ عضو و دبیرکل سازمان جهانی تجارت داشته‌ایم که وی از پیوستن ایران حمایت کرد. بعید می‌دانم مخالفتی برای پیوستن ایران مطرح شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها