عصر خودرو

بی ثباتی در تجارت اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

عصر بازار- وزیر دارایی مکزیک گفت بی‌ثباتی فعلی در تجارت اقتصاد جهان را تهدید می کند.

بی ثباتی در تجارت اقتصاد جهان را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آرتور هررا، وزیر دارایی مکزیک گفت بی‌ثباتی فعلی در تجارت اقتصاد جهان را تهدید می کند و این امر دلیل دیگری برای تایید قراردادی است که سال گذشته بین مکزیک، آمریکا و کانادا بسته شد.

    هررا که در حاشیه اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن صحبت می کرد، گفت یک موضوع مشترک دیدار گروه 20 در اواخر روز پنجشنبه نگرانی در مورد درگیری های تجاری در سراسر جهان بود.

    آمریکا و چین ، دو اقتصاد برتر دنیا درگیر یک جنگ تجاری 15 ماهه شده‌اند و صندوق بین المللی پول اعلام کرد این جنگ تجاری تا حدی مقصر کند شدن شدید رشد اقتصادی در جهان است.

    وی گفت:« برای همه واضح است که این موضوع باعث نگرانی های بسیاری شده و این درگیری ها در زمانی رخ داده که شاهد کند شدن دوره ای اقتصاد هستیم».

    وی با اشاره به ماده پایانی قرارداد جدید آمریکا-مکزیک-کانادا (UCMCA) که می تواند 16 سال پس از اجرا تمدید شود گفت:« مخصوصا در این زمان بی‌ثباتی اقتصاد بهتر است برای 16 سال آینده شفاف باشیم».

    UCMCA قرار است جایگزین قرارداد یک تریلیون دلاری تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا شود. قرارداد نفتا هنوز هم در جریان است.  اگر قانونگذاران آمریکا به زودی UCMCA  را تایید نکنند، خطر لغو شدن آن در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 آمریکا وجود دارد.

    هررا گفت:« در جهانی که به احتمال زیاد تا مدتی درگیر بی ثباتی خواهد بود، تایید قرار داد مکزیک-امریکا-کانادا به جذب سرمایه گذاری در منطقه کمک می کند».

    مکزیک قبلا  این قرارداد را تایید کرده ولی کانادا هنوز این کار را نکرده است.

    آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک روز پنجشنبه قول افزایش دستمزدها و حمایت مالی را برای اجرای اصلاحات کاری داد که بخشی از طرح او برای متقاعد کردن قانونگذاران دموکرات آمریکا به تایید این قرارداد است.

    سال گذشته پس از اینکه دونالد ترامپ گفت قرارداد فعلی نفتا به نفع کارگران و کسب و کارهای آمریکا نیست، در مورد UCMCA  مذاکره شد.

    برچسب ها