عصر خودرو

رئیس بخش بازرگانی و کشتیرانی توتال:

بازار نفت امسال روزانه ۲ میلیون بشکه را از دست داد

عصر بازار- یک مدیر ارشد توتال گفت: بازار نفت امسال به علت موضوعات امنیتی و سیاسی روزانه ۲ میلیون بشکه عرضه نفت را از دست داده اما بازار بیشتر در مورد کند شدن تقاضا نگران است تا تنش های غیرمنتظره.

بازار نفت امسال روزانه ۲ میلیون بشکه را از دست داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، یک مدیر ارشد در گروه فرانسوی توتال گفت: بازار نفت امسال به علت موضوعات امنیتی و سیاسی روزانه 2 میلیون بشکه عرضه نفت را از دست داده است اما بیشتر در مورد کند شدن تقاضا نگران است.

    توماس ویمل، رئیس بخش بازرگانی و کشتیرانی توتال در کنفرانس بین المللی شرکت های نفت و گاز طبیعی در چین  گفت موضوعات سیاسی که منجر به از دست رفتن عرضه نفت خام شد شامل تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و اختلال در عرضه نفت عربستان و لیبی بود.

    بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی، به دنبال حملات (پهپادی یمن) به تاسیسات نفتی عربستان در 14 سپتامبر، عرضه نفت عربستان سعودی در ماه سپتامبر روزانه 770 هزار بشکه کاهش یافت یعنی به 9.02 میلیون بشکه در روز که کمترین میزان از سال 2011 هست، رسید.

    یک سری اتفاقات نیز در خلیج فارس از ماه پیش تاکنون در سال جاری رخ داده است که شامل حملات پهپادی در تنگه هرمز، آبراه اصلی انتقال نفت بوده که تنش ها در این منطقه را افزایش داده است. در عین حال در شمال آفریقا، بزرگ ترین میدان نفتی لیبی در ماه آگوست بارها به علت اعتراضات تعطیل شده است.

    ویمل افزود: «اما می بینیم که نگرانی ها در مورد کندی اقتصاد و تقاضا بسیار بیش از چنین اختلال های غیرمنتظره است.»

    وی اضافه کرد تاثیر اختلاف تجاری آمریکا و چین نیز به بزرگی تاثیر کندی تقاضا در بازار نیست.

    برچسب ها