عصر خودرو

افت ۸ درصدی قیمت جوجه یک روزه در بازار

عصر بازار-دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه از افت ۸ درصدی قیمت جوجه نسبت به هفته گذشته خبر داد.

افت ۸ درصدی قیمت جوجه یک روزه در بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه از کاهش 8 درصدی قیمت جوجه نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یک روزه 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 400 تومان است که با قیمت منطقی خود فاصله دارد.

    او افزود: با توجه به روند کاهشی قیمت مرغ، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی واحد‌های خود ندارند که با استمرار این روند تولیدکنندگان ناچار به جمع‌آوری تخم‌مرغ هستند.

    اعلام کرد و گفت: این امر نشان می‌دهد که مسئولان تمایل چندانی به بحث صادرات ندارند از این رو انتظار می‌رود به منظور حمایت از تولید داخل رویکرد خود را اصلاح کنند.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه قیمت منطقی هر قطعه جوجه را 2 هزار و 700 تا 2 هزار و 800 تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ‌های فعلی مورد قبول تولیدکنندگان نیست که با توسعه صادرات و منطقی شدن قیمت مرغ پیش بینی می‌شود که قیمت جوجه به نرخ متعادل خود در بازار برسد.

    او ادامه داد: هم اکنون مرغداران گوشتی در فروش مرغ تولیدی مسیر زیان را طی می‌کنند که به همین خاطر مسئولان امر باید توجه بیشتری به صنعت مرغداری داشته باشند و در طول سال تولیدکنندگان به سبب افت و خیز قیمت متحمل زیان نشوند.

    فارغی با بیان اینکه تولیدکنندگان جوجه یک روزه طی ماه‌های اخیر 700 میلیارد تومان از ناحیه فروش جوجه متحمل زیان شده اند بیان کرد: با احتساب سال گذشته زیان تولیدکنندگان به یک هزار و 500 میلیارد تومان می‌رسد این در حالی است که دولت بر خلاف قانون بهره‌وری هیچگاه به دنبال جبران خسارت تولیدکنندگان نبوده و امیدی به جبران آن در ماه‌های آتی نیست.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه تولید جوجه یک روزه در مهر ماه را 110 میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید 7 الی 8 میلیون قطعه جوجه از گردونه تولید و نیاز ماهانه مرغداران مازادی در عرضه نداریم.

    او در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تصریح کرد: بنابر آمار حدود 3 میلیون قطعه تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه یک روزه به بازار‌های هدف صادر شده است که امیدواریم این روند استمرار یابد تا تولیدکنندگان از انباشتگی تولید داخل متحمل زیان نشوند.

    برچسب ها