عصر خودرو

در بازار آتی به ثبت رسید؛

حرکت خلاف جهت پسته با زعفران و زیره سبز

عصر بازار- معاملات امروز بازار آتی بورس کالای ایران در حالی به پایان رسید که قیمت آخرین معاملات در تمامی قراردادهای آتی زعفران نگین و پوشال و زیره سبز با کاهش نسبت به آخرین قیمت تسویه روزانه به رنگ سرخ در آمد و سررسید آذر ماه پسته فندقی تنها نمادی بود که با رنگ سبز معاملات خود را پایان داد.

حرکت خلاف جهت پسته با زعفران و زیره سبز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، در جریان معاملات امروز در نماد زیره سبز تحویل آبان 98 تعداد 1009 قرارداد به ارزش نزدیک به 33 میلیارد ریال منعقد شد. در سررسید آذر ماه قرارداد آتی زیره سبز نیز معامله گران با انعقاد 3465 قرارداد ارزش 115 میلیارد ریالی را در دامنه نوسان منفی قیمت ها به ثبت رساندند.

    امروز همچنین، تعداد 143 قرارداد آتی زعفران رشته ای برای سررسید آبان 98 منعقد گردید که ارزش حدود یک میلیارد ریالی را رقم زد. حجم قراردادهای آتی زعفران نگین برای تحویل در آبان ماه 98 نیز به رقم 6476 قرارداد رسید و ارزش 53 میلیارد ریالی را در پی داشت.

    در نماد پسته اما با اقبال سرمایه گذاران و بازیگران بازار آتی شاهد انعقاد 7685 قرارداد به ارزش 844 میلیارد و 682 میلیون ریال بودیم و قیمت هر کیلوگرم از محصول پایه در آخرین معامله به رقم 111 هزار و 100 تومان رشد کرد؛ به این ترتیب، این نماد تنها نماد فعال در بازار آتی بود که با نوسان مثبت معاملات روزانه خود را پایان داد. این تعداد قرارداد در حالی منعقد شد که حجم معاملات در نماد مذکور معادل بیش از 768 تن محصول پسته بوده است.

    در پایان این گزارش می افزاید، بازار گواهی سپرده کالایی نیز امروز شاهد معامله 14 هزار و 157 گواهی معادل بیش از 14 تن پسته فندقی 32-30 بود که این معاملات نیز با رشد قیمت ها پایان یافت. نمادهای معاملاتی زیره سبز نیز روندی مشابه قراردادهای آتی خود را دنبال کردند. هر چند معامله گران در نماد گواهی سپرده زعفران نگین دو انبار زرین زعفران مشرق زمین و تعاونی روستایی روندی برخلاف معاملات قراردادهای آتی زعفران نگین را پیگیر بودند و با رشد نسبی قیمت ها به استقبال تعطیلات آخر هفته رفتند.

    برچسب ها