عصر خودرو

۵۰۲ریال؛ سود ۹ماهه «سکرما»

عصر بازار- شرکت گروه صنایع سیمان کرمان در صورت های مالی میان دوره ای ۹ماهه سود هرسهم را ۵۰۲ریال اعلام کرد.

۵۰۲ریال؛ سود ۹ماهه «سکرما»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت گروه صنایع سیمان کرمان در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 9ماهه منتهی به 31شهریور1398 سود هرسهم را 502ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل 34درصد افزایش یافته است.

    این شرکت سود عملیاتی خود را با افزایش 14درصدی مبلغ 233میلیارد ریال و سود خالص را با رشد 33درصدی مبلغ 497میلیارد ریال منتشر کرده است. علاوه بر این سود انباشته «سکرما» به 515میلیارد ریال رسیده است.

    این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که در آینده در نظر دارد تبدیل به بزرگترین واحد تولیدی سیمان خاکستری و سیمان سفید در جنوب شرق کشور و بزرگترین تولید کننده آهک باشد. در همین زمینه اهداف کلان مدیریتی همچون ارتقای ارزش افزوده سبد محصولات قابل عرضه را در دستور کار قرار داده است. همچنین مدیریت هزینه جهت دستیابی به حداقل قیمت تمام شده را اعمال می کند و بهبود بهره وری، سیستم مدیریت یکپارچه و مدیریت اطلاعات و عملیات را ارتقا می دهد.

    علاوه بر این «سکرما» به دنبال افزایش سود آوری و بهبود کیفیت همچنین گستردگی تولید محصولات با توجه به درخواست مشتری است.

    این شرکت از آنجایی که دارای 3خط تولید با قدمت بیش از 50 سال است که با سه نوع تکنولوژی متفاوت و تقریبا منسوخ شده در حال بهره برداری است. با توجه به دلایل فوق هزینه های تعمیرات و نگهداری، انرژی و سوخت مصرفی نسبت به کارخانجات مشابه با همین ظرفیت تولید بسیار بالا بوده و از آنجایکه تکنولوژی قدیمی است آلایندگی آن بیشتر است و برای رفع آن بصورت مداوم باید هزینه صورت گیرد. مجموع این ایرادات موجب شده تا در بلند مدت بهره برداری از آن غیر اقتصادی و قابلیت رقابت با سایر شرکتهای هم گروه به صورت چشمگری کاهش یابد.  لذا در این خصوص هیات مدیره در نظر دارد پروژه بهینه سازی خط 3 را در راستای افزایش ظرفیت تولید ، کاهش هزینه ها و تولید محصولات با کیفیت بالاتر انجام و به بهره برداری برساند . قرارداد مشاوره جهت پروژه مذکور منعقد شده است.

    برچسب ها