عصر خودرو

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

فعالیت شرکت ملی نفتکش بعد از اجرای برجام رونق می‌گیرد

عصر بازار- مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار امیدواری کرد: با لغو تحریم‌ها و بازشدن بازارهای بین‎المللی آسیایی و اروپایی روی نفت ایران، شاهد توسعه و رونق بیش از پیش شرکت ملی نفتکش باشیم.

فعالیت شرکت ملی نفتکش بعد از اجرای برجام رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد سعیدنژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش با اشاره به لغو تحریمها و اجرایی شدن برجام گفت: لازم و ضروری است تا در حوزه دریایی کشور نیز یک برنامه برجام طراحی شود، تا مطابق با آن کشتیهای بزرگ کالاهای مورد نیاز ایران را به طور مستقیم به بنادر کشور وارد کنند و ظرفیت ترانزیت و ترانشیپ کشور را افزایش دهد و آنها را رقابتی کند.

    وی با بیان این که سازمان بنادر ودریانوردی و دیگر نهادهای دریایی کشور باید از شرکت ملی نفتکش به دلیل رشادت در دوران جنگ و مشقتهایی که در دوران تحریم برای حمل نفت ایران متحمل شده است تشکر کنند، تصریح کرد: امیدواریم با لغو تحریمها و بازشدن بازارهای بین‎المللی آسیایی و اروپایی روی نفت ایران، شاهد توسعه و رونق بیش از پیش شرکت ملی نفتکش باشیم.

    سعیدنژاد با اشاره به ضرورت حرکت کشور به سمت جذب کالاهای مورد نیاز کشور به بنادر داخلی، اظهار کرد: افزون بر این، ایران باید بتواند کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه بویژه کشورهای مستقل همسو (CIS) را در دست گیرد.

    وی ادامه داد: کالاهای آنها را از طریق حمل و نقل دریایی و بنادر ایران به کشورشان ارسال کند زیرا بیشتر این کشورها به مرز دریایی دسترسی نداشته و نمی توانند از مزیتهای حمل دریایی برخوردار باشند بنابراین ایران می‎تواند موقعیتی ممتاز برای آنها ایجاد کند.

    وی افزود: در طول سالیان گذشته این کشورها به ایران اعتماد پیدا کرده‌اند بنابراین اکنون بهترین فرصت است تا بتوان این مسیر را به عنوان مسیر اصلی قلمداد کرد.

    مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با اشاره به ناوگان توانمند ایران اعلام کرد: هم اکنون ایران ٢٢٧ فروند ناوگان در اختیار دارد که با این آمار بیست و یکمین کشور دنیا در زمینه ناوگان دریایی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو