عصر خودرو

صندوق بین المللی پول:

تعرفه های آمریکا و چین ضربه بزرگی به رشد اقتصادی جهان زد

عصر بازار- صندوق بین المللی پول بر این باور است که حذف کلیه تعرفه های تجاری آمریکا و چین موجب خواهد شد تا رشد اقتصادی جهان تا پایان ۲۰۲۰ میلادی افزایش یابد.

تعرفه های آمریکا و چین ضربه بزرگی به رشد اقتصادی جهان زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر، " Gita Gopinath" اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول تاکید کرد: اگر آمریکا و چین کلیه تعرفه های تجاری را که از اوایل 2018 میلادی علیه یکدیگر اعمال کرده اند، حذف کنند، اقتصاد جهانی تا پایان 2020 میلادی با افزایش 0.8 درصدی رشد روبرو خواهد شد.

    وی از اخبار منتشر شده درباره توافق تجاری اولیه آمریکا و چین استقبال کرد و از دو طرف خواست تا برای پایان دادن به تنش های تجاری و کمک به افزایش رشد اقتصادی جهان همکاری کنند.

    این اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول گفت: اگر تعرفه های فعلی آمریکا و چین حفظ شود، رشد اقتصادی جهان تا 2020 میلادی با افت 0.6 درصدی روبرو خواهد شد.

    این در شرایطی است که آمریکا تهدید کرده است که تعرفه های جدیدی را در روز 15 اکتبر و 15 دسامبر علیه چین وضع خواهد کرد.

    صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که جنگ تجاری آمریکا و چین موجب شده تا رشد اقتصادی جهان به پایین ترین سطح خود از زمان بحران مالی 2008-2009 کاهش یابد.

    صندوق بین المللی پول پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی جهان در سال 2019 را به 3 درصد کاهش داده است. این رقم در گزارش ماه جولای 3.2 درصد اعلام شده بود.صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان در سال 2020 میلادی به خاطر بهبود عملکرد برزیل، مکزیک، روسیه ، عربستان سعودی و ترکیه به 3.4 درصد خواهد رسید.

    نگرانی های مربوط به جنگ تجاری، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند ریسک بزرگی علیه رشد اقتصادی جهان طی ماه های آینده به شمار رود.

    برچسب ها