عصر خودرو

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران برق

عصر بازار- وزیر نیرو گفت: دو هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت بدهی تولیدکنندگان و پیمانکاران برق پرداخت شده است.

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران برق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: درمورد بدهی دولت به پیمانکاران در روزهای اخیر 900 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی در اختیار مپنا و 1100 میلیارد تومان هم در اختیار پیمانکاران بخش برق قرار داده‌ایم و در کنار آن پرداخت نقدی و مکانیزم‌های پرداخت دیگر هم وجود داشته است.

    او با تاکید بر این که تلاش کرده‌ایم بخشی از مطالبات تمامی پیمانکاران را پرداخت کنیم، افزود: انباشت این حجم از بدهی ناشی از بیشتر بودن قیمت تمام شده برق از نرخ فروش آن است که برای این مساله هم تدبیری در قانون اندیشیده شده و بر اساس آن مابه التفاوت قیمت تمام شده و نرخ تکلیفی برق توسط دولت به وزارت نیرو پرداخت می‌شود.

    چیت‌چیان ادامه داد: در تلاش هستیم با پرداخت بدهی‌ها بتوانیم بخش خصوصی را حمایت کنیم و در روزهای آتی نیز مبالغ دیگری در قالب اسناد خزانه اسلامی به پرداخت‌ها اضافه خواهد شد.

    وزیر نیرو در پاسخ به نگرانی بخش خصوصی از اجرای بر جام و نادیده گرفته شدن تولیدکنندگان داخلی، اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم که اولویت وزارت نیرو حمایت از تولید داخل حمایت است؛ اما با محدودیت سرمایه‌گذاری در داخل کشور مواجه هستیم.

    او تصریح کرد: سازندگان داخلی امکان تامین مالی را ندارند و مجبور به مراجعه به منابع مالی خارجی هستند؛ برخی منابع مالی ملزم می کنند از آن کشور خریداری شود و خود بخش خصوصی در این زمینه تصمیم گیرنده است ولی ما از تولیدکنندگان داخلی حمایت می کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها